Најновије

НОВА СТРАТЕГИЈА ЗА ЈАДАР: Најпознатији лобиста америчке владе лобира за Рио Тинто

Еколошки устанак наводи да је након краха досадашње политике компаније Рио Тинто, актуелна власт одлучила да ангажује "Рендон Групу". Доставили су документ у коме је представљена "нова лобистичка стратегија" за спровођење пројекта „Јадар“. Власник ове групе Џон Рендон има вишедеценијско међународно искуство у вођењу стратешких преокрета и рехабилитацији политичких односа и односа компанија које се баве експлоатацијом енергената са грађанским друштвом, наводи Еколошки устанак.

Протест против Рио Тинта (Фото: Јутјуб)

- С обзиром на то да је досадашња политика компаније Рио Тинто и Александра Вучића доживела апсолутни крах и изазвала масован отпор и свеопшту побуну грађана, учић се одлучио да ангажује господина Џона Рендона, једног од најпознатијих лобиста америчке владе, који је, између осталог, радио као извршни саветник Беле куће, Министарства одбране САД и америчке безбедносне заједнице, предавач на Ратном колеџу САД и Универзитету националне одбране, албанској Академији оружаних снага, Академији одбране Велике Британије - наводи Еколошки устанак.

Питају и зашто баш Џон Рендон и каква је нова стратегија за пројекат "Јадар".

Након што је влада Грчке потписала споразум о изградњи Трансјадранског гасовода на северу Грчке за који је средства обезбедила ЕБРД, дошло је до масовног отпора становништва и пројекат је заустављен.

Главни отпор овом пројекту пружиле су локалне заједнице и власници земљишта кроз чије поседе је требало да прође траса гасовода и које, као и у случају Горњих Недељица, нико ништа није питао, наводи Еколошки устанак.

Kако додају, Влада Грчке која је ставила потпис на овај пројекат нашла се под огромним притиском – с једне стране инвеститора, а с друге стране грађана због којих је пројекат стопиран. Тада на сцену ступа „перцептион манагер“ (како сам себе назива г. Џон Рендон) који осмишљава начине и стратегију за „омекшавање“ отпора највећих противника овог пројекта.

- Основна идеја ове стратегије била је промена перцепције грађана. Организовано је више од 100 састанака са локалним заједницама како би се представили почетни циљеви студије утицаја на животну средину. Официри за везу са локалним заједницама, регрутовани из самих заједница, били су стално присутни у сваком од три пројектне области у Северној Грчкој и били су овлашћени и подстицани да покрећу иницијативе за које се сматрало да су од користи локалним заинтересованим странама, чак и ако је то било „о трошку компаније“, као што је подршка индивидуалним власницима земљишта у преговорима о измени трасе гасовода. Уместо да буду само гласноговорници компаније, ови официри су преузимали улогу локалних амбасадора и посредника који су имали уважавање локалних заједница - наводи Еколошки устанак.

- После година противљења политичара и заинтересованих страна, препознато је да преокрет мора да буде постепен. Међутим, компанија је морала бити у стању да процењује да ли се трансформација креће у правом смеру. Стога је успостављен план у више корака, како би се пратило да ли су политички актери, медији и локалне заинтересоване стране усвојили наратив и ускладили се са њим - кажу из Еколошког устанка.

За 24 месеца, национални медијски пејзаж се са малобројних, углавном негативних прича о пројекту изменио у најчешће помињану инвестицију са више од 700 позитивних помињања у медијима. Медијска стратегија је свој врхунац достигла 2013. године када је премијер, који се раније супротстављао изградњи, јавно прогласио пројекат „најважнијим и најпозитивнијим економским подухватом током 10 година“.

- После година противљења политичара и заинтересованих страна, препознато је да преокрет мора да буде постепен. Међутим, компанија је морала бити у стању да процењује да ли се трансформација креће у правом смеру. Стога је успостављен план у више корака, како би се пратило да ли су политички актери, медији и локалне заинтересоване стране усвојили наратив и ускладили се са њим - кажу из Еколошког устанка.

За 24 месеца, национални медијски пејзаж се са малобројних, углавном негативних прича о пројекту изменио у најчешће помињану инвестицију са више од 700 позитивних помињања у медијима. Медијска стратегија је свој врхунац достигла 2013. године када је премијер, који се раније супротстављао изградњи, јавно прогласио пројекат „најважнијим и најпозитивнијим економским подухватом током 10 година“.

Извор: Нова.рс

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА