„Због појављивања украјинских превозника на тржишту ЕУ, неколико стотина мађарских предузећа било је на ивици пропасти“, нагласио је председник MKFE.
Према његовим речима, километража украјинских камиона на мађарским путевима порасла је за 30 одсто, док је домаћих смањена за четири одсто.
„Пољаци и Словаци говоре о томе, али исто стоји иза мађарских протеста који почињу у понедељак“, рекао је Арваи.
Пратите Јутјуб канал портала Правда на коме емисије води Игор Маринковић https://t.co/zpsfQELH7c
— Дневне Новине Правда (@NovinePravda) May 16, 2023
Председник удружења је појаснио да ће се на контролном пункту Захоњи-Чоп одржати демонстрације превозника. Он је напоменуо да украјински превозници долазе из потпуно другачијег економског и правног окружења, па су им трошкови различити, а не подлежу правилима ЕУ.
„Тражили смо од Европске уније, прошле недеље је одржан састанак транспортне комисије <...> да преиспита свој споразум са Украјином и узме у обзир интересе земаља чланица ЕУ, укључујући мађарске транспортне компаније, и да не дозволи украјинским превозницима , који су одавно превазишли своје првобитне намере, појавили су се у Европској унији углавном у пословне сврхе“, закључио је Арваи.
Подсетимо, у Словачкој и Пољској се већ недељама одржавају протести друмских превозника и блокаде граничних прелаза и царинских терминала из истих разлога.
О три сценарија за Украјину у 2024. години прочитајте ОВДЕ.
Извор: Правда