Говорећи о спотовима у којим се таргетирају глумци, професор подсећа да је и убиству Ђинђића и Оливера Ивановића претходила медијска сатанизација.
- Kада погледамо захтеве протеста, највећи део њих се односи на медије. Не само да се не испуњавају захтеви, већ следи ова серија спотова, пре свега атак на глумце. То управо показује да ми опет пролазимо кроз исти филм. И поново се поставља питање – ко контролише контролора? Из којих се центара то креира? Мисле ли ти људи да сутра они могу бити предмет истих ствари - питао је.
Друштво је подељено на две медијске слике - ону коју преносе две телевизије на каблу, и ону доминантну коју шири пет телевизија са националном фреквенцијом, као и таблоиди, каже.
Пратите Јутјуб канал портала Правда на коме емисије води Игор Маринковић https://t.co/zpsfQELH7c
— Дневне Новине Правда (@NovinePravda) May 16, 2023
- Поставља се питање да ли ови који емитују те спотове страхују за своју егзистенцију, па им је то последња линија одбране или је то инструмент и полуга моћи власти, која схвата да ако ту полугу изгуби, смањиће јој се поверење и шансе да влада вечно - рекао је он.
Власт неће одустати од контроле медија, али то зависи од тога колико ће грађани бити доследни или да ли ће доћи до захтева споља, мишљења је, преноси Н1.
- Овде се стварност креира. Имамо надуване рејтинге, таблоидну јавност ружичастих телевизија, политичке глумце и фолиранте и политику без садржаја. Уместо да медији контролишу власт, власт користи медије да креира свест. То није ново, сећате се графита са Студентских протеста 1996. "Волео бих да живим у Србији са Другог дневника РТС-а"? Замислите каква је онда Србија у дневницима Пинка, Хепија и других? Ми који ходамо улицом видимо да није тако, али то је стари концепт хлеба и игара - рекао је он и додао да су технике манипулације данас веома усавршене.
Извор: Н1