Ово је написао пензионисани пилот и војни аналитичар Вијаиндер Тхакур за „Јурассиц Тимес”.
„Украјинске трупе су се од самог почетка суочиле са неочекиваним и веома непријатним изненађењима, која су укључивала добро постављена минска поља, опрему за даљинско извиђање и употребу јуришног хеликоптера Ка-52 Алигатор“, написао је Такур.
Он је навео да су посебну улогу у свему имали хеликоптери Ка-52М, најновија варијанта „алигатора“, који су даноноћно и у свим временским условима ефикасно уништавали украјинска оклопна возила. Остаци украјинских оклопних возила, који су затрпани ратиштима, натерали су кијевске званичнике, који такве информације обично држе у тајности, да се јавно жале на смртоносност Ка-52.
Украјински званичници кривили су западне силе што нису адекватно наоружале своје снаге.
Како је рекао, сада су вапаји Кијева да му Запад пошаље ловце Ф-16 постали још упорнији и агресивнији.
Украјински званичници верују да би Ф-16 могао да представља ефикасан одговор на доминацију руских снага у ваздуху. Неки званичници из Кијева тврде да су украјински пилоти већ почели обуку на Ф-16 у једној од земаља ЕУ.
Зашто су Ка-52 тако ефикасни?
Изванредна карактеристика Ка-52М, најновије варијанте Ка-52, је његова способност интеграције са системом команде на бојном пољу, што олакшава дељење података са дроновима, као и са другим хеликоптерима и авионима.
АЕСА радар, који има Ка-52М, може да открије летелице на удаљености од 15 километара, док се земаљски циљеви величине тенка детектују на 12 километара. Радар такође има ГОЕС-451М – напредни оптоелектронски систем дугог домета за детекцију и идентификацију циљева.
Ка-52 носи неколико ракета ваздух-земља кратког, средњег и дугог домета за гађање оклопних и копнених циљева. Комбинација мрежних могућности и комуникација високог пропусног опсега омогућава Ка-52 да буде тамо где је најпотребнији.
У режиму праволинијске видљивости (ЛОБЛ), пилот означава мету на дисплеју пре лансирања пројектила. Ракета се затим аутономно усмерава на мету, омогућавајући пилоту да промени правац одмах након лансирања.
У режиму ван визуелног домета (БВР), пилот лансира ракету са познатим координатама циља, без визуелног контакта са метом.Пројектил непрекидно емитује видео током лета, погађајући мету без икакве даље акције пилота. Напад пројектила може бити прекинут у било ком тренутку, када пројектил скрене са курса и самоуниште се.
Укратко, изванредне перформансе Ка-52 могу се приписати комбинацији сензора и ракета дугог домета. Заједно, они омогућавају Ка-52 да гађа украјинска оклопна возила без уласка у домет преносивих ракетних бацача (МАНПАДС).
Чињеница да Ка-52 функционишу без страха да ће бити оборени од стране украјинских ловаца повећава њихову смртоносност.
Руски ПВО системи (С-300, „бук-М3“ и „панцер“) спречавају украјинске ловце да са средње висине нападају хеликоптере Ка-52, а руски ловци Су-35С и Су-30СМ спречавају приближавање нисколетећих МиГ-ова. -29 и Су -27 на бојном пољу.
ЗБОГ ОВОГ ЛЕТКА ДРХТИ ПЛАНЕТА! Дели се у Украјини и Пољској (ФОТО)
Извор: Б92.нет