Обарање Су-27 уследило је после бројних извештаја о озбиљним губицима лаких ловаца МиГ-29. На пример, током десет дана интензивних ваздушних борби од 13. до 23. октобра 2023. године, украјинско ваздухопловство је изгубило 17 авиона, подсећа портал.
„Иако су обарања МиГ-29 постала уобичајена појава, било је мало извештаја да су Су-27 учествовали у борбама у било ком својству, посебно после првих месеци 2022. године, када су учествовали у бројним борбама са руским ловцима“, примећује Military Watch Magazine.
Су-27, који је ушао у употребу три године након МиГ-29, тежи је и модернији авион, тако да у почетку није произвођен за иностранство. Тек 1990. године Кина је постала прва земља која је купила Су-27 од СССР-а.
„Украјина је успела да набави десетине МиГ-29 од бивших земаља Варшавског пакта. Иако су бивши савезници Совјетског Савеза из хладног рата сада интегрисани у НАТО и активно подржавају ратне напоре Кијева, Су-27 није испоручен државама које су се придружиле Западу, што га је у комбинацији са својим јединственим способностима учинило посебно вредним богатством“, пише МВМ.
Упркос употреби застарелог радара и авионике, Су-27 је и даље значајно супериорнији у односу на МиГ-29 и Ф-16. Украјина такође користи Су-27 као носаче крстарећих ракета које испоручује Запад. Док су савремени руски ловци у сваком погледу супериорнији од украјинских Су-27 и не остављају им никакве шансе у ваздушној борби, способност гађања копнених циљева савременим страним пројектилима чини ове летелице посебно вредним и незаменљивим за Оружане снаге Украјине.
Гори са свих страна: У тешким борбама руска војска напредује код Aвдејевке (МАПА/ВИДЕО)
Извор: rs.sputniknews. com