Ових возила у Србији је, како се писало прошле године, око 144.000.
Конкурс је расписан прошле године и трајао је до 31. децембра, а исплата је кренула од 1. јануара ове године, преносе београдски медији.
Процедура за ову врсту помоћи државе је већ сада прилично јасна. Власник старо возило предаје држави, која ће га рециклирати у складу са свим прописима.
РУМУНИЈА УБРЗАВА РАДОВЕ - ХОЋЕ У ЛУКЕ! Директно ка Украјини, заобилазе Пољску, Мађарску и Словачку (МАПА)
Грађани могу да купе половни или нови ауто. Практично, могуће је купити аутомобил који није старији од 1. јануара 2015. године и који мора да има Евро 6 мотор. Тако ће вас половни „голф“ или „пежо“ произведен 2016. године, уместо 11.000 евра, коштати 2.100 евра мање, под условом да држави на рециклажу дате старог дизелаша.
Иначе, возила са стандардом евро 1 произведена су у периоду од 1992. до 1993. године. Она са евро 2 мотором имају почетну годину производње 1996., а евро 3 од 2000. године.
560.000 возила са старим моторима
Реч је о мери из плана државе за смањење загађења ваздуха који је усвојила Влада Србије на предлог Министарства за заштиту животне средине.
У Србији има 2,8 милиона аутомобила, док их је 2012. године било 1,8 милиона, што значи да је за нешто више од 10 година регистровано милион нових возила. Половни аутомобили несумњиво предњаче.
Од 2,8 милиона, 560.000 је возила са старим моторима, Евро 1, Евро 2 или Евро 3, а то су највећи загађивачи, указао је министар.
"Зато смо предвидели да од 1. јануара 2024. године, укупно 102 милиона евра уложимо у замену 140.000 дизел возила. Држава даје субвенцију од 2.100 евра за замену путничког аута, 2.500 евра за лака теретна возила и 2.900 евра за аутобусе", рекао је министар Горан Весић.
РУСИ ИХ ЧЕКАЛИ ЦЕЛУ НОЋ: На Божић заробљена солидна група украјинских војника (ВИДЕО)
Извор: Спутник.рс