Пише: Слободан Рељић
"Кока-кола" цивилизација је окупирала све. Ви постојите да би вам корпорација продала – своју робу! Али то није све.
Пре више од једног века амерички капитализам је дошао до сазнања да није основно налазити пут до потрошача да се своја роба похвали a да би се продала, него се кренуло у изналажење начина "како би људске инстинкте требало мобилисати да потрошња постане обавеза". То је одавно уочио Стјуарт Јуан, аутор књиге о "адвертајзингу и друштвеним коренима потрошачке културе" која је доживела тридесетак издања – PR! A Social History of Spin.
Формирање људског материјала
Резултати тог антихуманог и манипулативног процеса су: "Важно оруђе за формирање људског материјала јесте реклама. То је пропаганда западног система вредности и стила живота."
"Кока-кола" је најпознатији симбол тога. Јер у оном што купујете под тим натписом нема ништа посебно вредно сем у вас уграђене потребе, која је рекламом убачена у ваше мисли и емоције, а да ви себе доживљавате као неког ко има "стила". Coke is it! Не, није то стил ексклузивитета. Напротив. Ви сте "опште место" у маси која се окупља око "кока-кола" божанства.
Историја "кока-коле" је историја тражења човекове неспособности да се одупре претварању личности у – веселу масу. Кад погледамо профил тог "највећег бренда" у тоталитарности потрошачког друштва уочићемо две фазе: прва, кад је "кока-кола" производ који успешно прати тржишна кретања и прилагођава се великим променама; назваћемо је кокаинска фаза; друга фаза – кад "кока-кола" постаје креатор идеологије потрошачког друштва и средство за одржавање односа у том друштву.
"У реклами се идеолошка обрада људи испољава у највулгарнијој форми, а то значи у најдоступнијој и најделотворнијој форми", нашао је Александар Зиновјев. "Класични образац рекламе је наравно амерички. Она не одражава само стил живота како је формиран у САД, она учествује у његовом формирању, очувању и пропаганди."
Важно је разумети да се, како је уочио Ерих Фром, реклама "не обраћа разуму него емоцији; као и свака друга хипноидна сугестија она покушава да на своје предмете утиче емоционално, а да их затим натера да му се потчине интелектуално".
"Кока-кола" – крв Исусова
Кад се човеку заврти мозак он се може доводити у стање да дуби на глави и да верује да је то – нормално. Узимамо за пример Мексико, једно од најкатоличкијих друштава у свету, где свештеници знају да уместо вина причесте вернике "кока-колом" и хлебом! "Кока-кола" као крв Исусова!? Coke is it!
Извештај с лица места: "Неки људи пију 'кока-колу' с религиозном оданошћу, а други то безалкохолно пиће користе као везу с Богом. Сода пиће 'кока-кола, које је изузетно популарно у Мексику, често се користи у верским церемонијама. Постоји и црква позната као Кока-кола црква у месту Чиапас."
ПУТИН: Украјина се користи за стварање опасних претњи по безбедност Русије
Извор: Рт.рс