Горан Весић је у четвртак приведен, а суботу му је након саслушања одређен притвор до 30 дана. Зграда Железничке станице у више наврата је реновирана, а иако је власт од самог почетка трагедије у Новом Саду тврдила да надстрешница није рађења, судећи по кривичној пријави против осумњичених, извесних радова је на њој је било.
Међу осумњиченима је и бивши министар који је поднео оставку услед притиска јавности због трагедије. Портал Nova.rs дошао је у посед кривичне пријаве против Весића, односно шта је, према тврдњама тужилаштва, морао да зна пре отварања Железничке станице у Новом Саду.
У временском периоду од 25. маја 2020. до 1. новембра 2024. у Новом Саду и Београду, у стању када су могли да схвате значај свог дела и управљају својим поступцима, у својству службених лица, свесни да непоступањем по прописима и техничким правилима о мерама заштите могу изазвати опасност за живот и тело људи па на то пристали, олако држећи да услед тога неће наступити смртна и тешка телесна повреда код више лица, те свесни забрањености свог дела, изазвали опасност за живот и тело људи не поступајући по прописима и техничким правилима о мерама заштите. Они су то учинили на тај начин што су:
„Осумњичени Горан Весић, у периоду од 26. октобра 2022. до 1. новембра 2024. године, и осумњичена Анита Димоски, у периоду од 13. децембра 2021. до 1. новембра 2024. у Новом Саду и Београду, у својству службених лица и то – осумњичени Горан Весић, као министар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а осумњичена Димоски као в.д. помоћник министра, која је била задужена за праћење Пројекта реконструкције, модернизације и изградње пруге Београд-Суботица-државна граница (Келебија), а Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре било финансијер поменутог пројекта који обухвата реконструкију, доградњу и адаптацију станичне зграде Железничке станице у Новом Саду – непримењујући своја овлашћења из делокруга послова државне управе, 5. јула 2024. омогућили пуштање у рад вестибила крила Б станичне зграде Железничке станице у Новом Саду. И то тако што о отварању вестибила крила Б, којем су обоје лично присуствовали, и о даљем раду и коришћењу истог од стране путника, за време док су се и даље изводили радови на реконструкцији и адаптацији станичне зграде Железничке станице, па све до 1. новембра, о предметним радовима нису обавестили грађевинску инспекцију, која се налази у саставу министарства, а ради спровођења инспекцијског надзора и ради утврђивања од стране грађевинске инспекције да на објекту зграде Железничке станице постоје недостаци који угрожавају безбедност његовог коришћења и околине“, наводи се у наредби о спровођењу истраге и додаје:
„Затим, да није извршен технички преглед објекта и да за наведени објекат није издата употребна дозвола, као и ради примене једне или више мера из надлежности Одељења Републичке грађевинске инспекције, иако су знали да су грађевински радови и даље у току, да исти до 5. јула 2024. године нису били пријављени од стране инвеститора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Београд, пре почетка извођења радова сходно Закону о планирању и изградњи“.
Даље се указује на још пропуста у поступању осумњичених.
„Затим, да у складу са Законом о планирању и изградњи, није извршен технички преглед станичне зграде ради утврђивања подобности објекта за употребу и за гарантовање безбедности путника и других лица, сходно Закону безбедности у железничком саобраћају, као и да за рад станичне зграде од стране министарства није била издата употребна дозвола у складу са Законом о планирању и изградњи, на који начин је путницима и другим грађанима било омогућено коришћење вестибила крила Б исте зграде, као и простора испред улаза све до 1. новембра, када је дошло до обрушавања надстрешнице“, наводи се.
Портал Nova.rs имао је увид и у део пријаве који се односи на Јелену Танасковић.
„Осумњичена Јелена Танасковић, у периоду од 7. маја 2024. до 1. новембра 2024. године, у Новом Саду и Београду, у својству в.д. генералног директора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Београд, као инвеститора у Пројекту реконструкције, модернизације и изградње пруге Београд-Субота-држава граница (Келебија), који пројекат обухвата и реконструкцију, доградњу и адаптацију станичне зграде, као лице одговорно за законитост његовог рада, 5. јула 2024 године омогућила је пуштање у рад вестибила крила Б станичне зграде Железничке станице, којем је и лично присуствовала, иако није била извршена пријава радова од стране инвеститора пре почетка извођења радова, а грађевински радови на станичној згради и даље су били у току“, наводи се у кривичној пријави.
Даље се указује на следеће.
„Нити је у складу са Законом о планирању и изградњи извршен технички преглед станичне зграде Железничке станице ради утврђивања подобности објекта за употребу и за гарантовање безбедности путника и других лица, нити је за рад станичне зграде била издата употребна дозвола, на који начин је путницима у железничком саобраћају и другим лицима било омогућено коришћење вестибила крила Б станичне зграде, као и простора исред све до 1. новембра када је дошло до обрушавања надстрешнице“, наводи се у кривичној пријави.
15 жртава, станица реновирана
Подсетимо, пад надстрешнице Железничке станице у Новом Саду догодио се нешто пре 12 часова, 1. новембра. На лицу места страдало је 14 особа, прошле недеље је 15. жртва подлегла тешким повредама.
Две особе се налазе у болници и њихово стање је тешко.
Иако је власт од самог почетка тврдила да у склопу реконструкције надстрешница није рађена, фотографије саме зграде су показале другачије. Такође, поједини стручњаци, који су били ангажовани на одређеним пословима везаним за реконструкцију зграде, потврдили су да је било радова на надстрешници.