Научници направили електронски нос који открива порекло и свежину вина

Електронски нос је тестиран у лабораторији на различитим узорцима, као што су амонијак, ацетон и сирћетна киселина, индикатори фалсификованих вина.

Фото: Википедија

Електронски нос који је осмислила италијанска научница Соња Фреди у стању је да нањуши порекло и свежину вина, саопштио је Универзитет у Бреши.

Физичарка из Бреше и координатора пројекта "Од наноструктура до вештачке интелигенције: електронски нос за заштиту и валоризацију винске баштине", креирала је овај уређај на универзитетском одсеку за физику.

- Електронски нос открива молекуларне биомаркере и утире пут новим методама контроле квалитета - наводи се у саопштењу Универзитета, преноси Анса.

Како се напомиње, храна и пиће емитују одређене молекуле гаса који могу да укажу на то да ли је производ свеж или покварен.

Нос детектује ове молекуле биомаркера захваљујући анализи испарљивих компоненти и потенцијално се може применити у различитим областима као што је контрола квалитета, свежине и порекла производа.

Вино карактерише око 800 различитих органолептичких и испарљивих компоненти које идентификују не само његов хемијски састав или врсту коришћеног грожђа већ и његово порекло.

Последњих година, винска индустрија је захтевала све брже и поузданије технике за проверу порекла ДОЦГ или ДОЦ вина а употреба електронског носа, захваљујући високој осетљивости сензора је техника која постаје све популарнија у овој области.

Затим су на ред дошла и стварна испитивања разних вина, како за проверу њихове свежине, посебно генеричког белог вина за кување, тако и за препознавање различитих врста.

Тестирана су разна бела и црвена вина произведена у Ломбардији (Pinot grigio, Pinot rosso, Lugana, Chardonnai, Sauvignon, Prosecco, Rime rose).

Показало се да је електронски нос способан да препозна свежину и порекло генеричког белог вина и да препозна различита вина са високом прецизношћу.

Извор: Правда