Како се наводи, инцидент се догодио док се Шапс враћао аионом РАФа Dassault Falcon из Пољске, где је посматрао велике вежбе НАТО-а.
Авион није имао сателитски сигнал 30 минута, док је летео у близини Калињинграда. Као резултат тога, пилоти су били приморани да користе алтернативне методе за одређивање локације авиона.
Авиони користе више навигационих система како би могли да наставе безбедно да лете када нема Џи-Пи-Еса, пише Тајмс.
„Иако је РАФ добро припремљен за решавање овог проблема, он и даље излаже цивилне авионе непотребном ризику и има потенцијал да угрози животе“, рекао је извор из војске за лист.
Авиони који полећу из британске базе на Кипру редовно наилазе на сметње руске технике за коју се верује да је стационирана у Сирији, али то се ретко дешава високим званичницима, примећује Тајмс.
Руске власти за сада нису коментарисале инцидент.
ОПАСАН ДОКУМЕНТ У РУСКОЈ ДУМИ: Од УН-а се тражи одговорност НАТО...
Извор: Спутник.рс