Поред тема којима смо се бавили - јединствени простор плаћања или зелене траке, односно убрзане царинске процедуре, области које су наведене у документу, објављеном када и извештај о напретку за цео регион, јесу и критични сировине, казала је Мишчевић.
Према њеним речима, цео регион може да помогне ланце снабдевања у Европи у производњи електричних возила.
Није услов, али потенцијл и могућност који Европа види за читав регион, поновила је она.
Амбасадорка Белгије у Србији Кети Бугенхоут рекла је да је експлоатација литијума у Србији искључиво питање за Владу Србије, ни за кога другог, али оно што је валидно за све земље на свету јесте да се зарад очувања животне средине мора мењати начин саобраћаја.
Само једно од решења, не једино, јесте прелазак на електрична возила, а за то су нам потребне батерије које користе литијум. То је једино што могу рећи, рекла је она.
Амбасадор Мађарске Јозеф Мађар је, одговарајући на питање да ли ископавање литијума постаје део европских интеграција, рекао да се воде разговори.
Ми подржавамо зелени договор, али на начин да се поштују услови који су потребни да индустрија која се базира на електричним возилима или батеријама за њих повеже и Србија може пуно тога учинити.
ЈЕЗИВА ИСПОВЕСТ УКРАЈИНСКОГ ОФИЦИРА: Газили смо наше гусеницама
Извор: Танјуг