Тај видео, који исмева избегавање регрутације и истиче да војници који се добровољно прикључе фронту понекад могу да путују у иностранство током одмора, дело је медијског тима једне од три најпознатије украјинске војне јединице — Азова, Трећег јуришног корпуса и Хартије, пише британски Економист.
Све три формације настале су као мање, локалне јединице. Азов је основан 2014. године, под командом Андрија Билецког, а готово је уништен у борбама за Мариупољ 2022. године, након чега је поново изграђен. Трећи јуришни корпус и Хартија створени су 2022. Билецки је поново био оснивач Трећег корпуса, док је Хартију покренуо агробизнисмен Всеволод Кожемјако.
Захваљујући сопственим кампањама за регрутацију и прикупљање средстава, све три јединице су брзо прерасле у бригаде, а затим и у корпусе са преко 20.000 људи сваки.
Своје успехе и имиџ користе и у медијима. Сваки корпус има развијен маркетиншки и креативни тим, активан на друштвеним мрежама и Јутјубу.
У почетку су плакати били пуни оружја, потом је уследила фаза хумора, а у тежим тренуцима — мрачне кампање против „зомбија“, као симбол борбе против зла.
Данас је нагласак на војној служби као начину живота. Хартија промовише слоган „Расти у Хартији“, док Трећи корпус истиче људску страну војника, уз поруке попут „Овде смо да живимо“. Њихови плакати све више личе на политичке рекламе, закључује Економист.
Прочитајте ОВДЕ шта Лавров каже о Косову
Извор: Политика





