Како је Инсајдер открио пре месец дана, односно десет дана пре отварања деонице ауто-пута од Паковраћа до Пожеге, та деоница је свечано пуштена у рад, иако радови на њој нису били готови.
А, према истраживању Инсајдера, то је омогућила Уредба Владе донета на викенд седници 21. јуна ове године. Због незавршеног система аутоматског надзора и управљања у тунелу Муњино брдо, уредбом су уведена непрекидна дежурства ватрогасаца, полиције, хитне помоћи, надзора и управљања саобраћаја у тунелима и других служби, све до функционалног тестирања пута и завршетка радова.
А, управо су дежурства Хитне помоћи, предвиђена уредбом која омогућава пуштање недовршених путева у пробни рад, недавно скренула велику пажњу јавности.
Екипе Хитне помоћи ће дежурати непрекидно, односно у три смене у амбуланти у месту Парменац, које се налази надомак те деонице.
"Због безбедности путника у току летње сезоне уведена трећа смена у амбуланти Парменац.
Због све већег броја нетачних информација, непроверених тумачења и произвољних закључака у јавности, Дом здравља Чачак обавештава грађане да ће, почев од 18. јула 2025. године, медицинске екипе дежурати и у трећој смени у амбуланти у Парменцу.
Lekari i medicinske sestre u Čačku dežuraće pored tunela na auto-putu Pakovraće - Požega pic.twitter.com/GWqDl3BUPZ
— TV NOVA S (@tvnova_s) July 17, 2025
Ова одлука донета је искључиво из безбедносних разлога, како би се одговорило на повећане потребе током летњих месеци, када је новоизграђена саобраћајница у близини Парменца најоптерећенија.
Нажалост, сведоци смо све учесталијих саобраћајних несрећа са тешким, па и фаталним исходима, посебно у летњем периоду. Увођењем треће смене желимо да обезбедимо бржу и ефикаснију медицинску интервенцију у случају саобраћајних инцидената и тиме допринесемо општој безбедности на путевима.
Дом здравља Чачак остаје посвећен заштити здравља и живота свих грађана и наставиће да предузима све мере у циљу благовремене и квалитетне здравствене заштите", саопштава тај дом здравља.
На уласку у тунел, из правца Чачка данас су само полицијски службеници.
Званично није саопштено где дежурају екипе ватрогасаца и надзора, затим Штрабага, фирме која одржава пут, као и екипе задужене за управљање тунелским саобраћајем на деоници, рачунарским мрежама и системима, што су такође дежурства дефинисана уредбом.
Према уредби су обавезна и дежурства екипа за управљање системом СЦАДА, праћење видео детекције, телекомуникација и сигналних инсталација. СЦАДА систем за надзор и праћење података је, према речима директора “Путева Србије”, Зорана Дробњака, компаније која је инвеститор радова, био у потпуности спреман и пре отварања незавршене деонице.
Извор: Инсајдер





