Pročitajte još:Advokati odbili Selakovića štrajk se nastavljaŽeni koja je redovno plaćala izbacili decu iz obdaništa– U ovakvim grupama postoji hijerarhija poslova i tačno se zna da jedni kradu, drugi iznajmljuju garaže za „štek”, treći se bave plasmanom, četvrti transportom, peti izrađuju falsifikovana dokumenta, šesti tablice... Često imamo i „goste” iz BiH i Hrvatske, odnosno kriminalne grupe iz susednih država koje sve isplaniraju, dođu ovde, ukradu i idu dalje. Zbog toga imamo dobru saradnju s policijama u zemljama okruženja – tvrdi Kovačević. Novi načini krađe – „blizanci” ili „trojke” Novo doba donelo je i nove načine krađe vozila, uz upotrebu novih tehnologija. Tako su se pojavili i „blizanci”, pa čak i „trojke”, što znači da umesto jednog vozila postoje dva ili tri takva ista u različitim državama. Samo jedno je „pravo”, odnosno regularno kupljeno, ostala su ukradena. Ukradena vozila se „sređuju” prekucavanjem broja šasije i izradom falsifikovanih dokumenata, tako da budu identična „pravom” vozilu. Jedan od novijih trendova u krađi vozila podrazumeva i učestvovanje vlasnika. To u praksi izgleda tako da naš građanin kupi vozilo od vlasnika u Italiji za manje novca nego što taj auto vredi. Regularno ga preveze u Srbiju i tog trenutka vlasnik u Italiji prijavljuje krađu i isplaćuje mu se premija od osiguranja, budući da je reč o skupocenim osiguranim vozilima. Ovde se tom vozilu prepravlja broj šasije, na osnovu čega dobija novu dokumentaciju i tablice. Najčešće je reč o italijanskim dokumentima, jer provere traju od šest meseci do godinu dana. Izvor: Politika
Alat za krađu automobula se može kupiti u slobodnoj prodaji
Borislav Kovačević, šef Odseka za suzbijanje krađa na motornim vozilima u beogradskoj policiji, za „Politiku” kaže da u Beogradu za sada postoji jedna firma koja prodaje ovaj alat, ali da će ih, po svemu sudeći, biti sve više. Firme ove alatke reklamiraju kao sredstvo neophodno za rad auto-mehaničara. – Svojevremeno su se alati za obijanje vozila kupovali na crno, uglavnom iz Bugarske, Mađarske, Češke i sa teritorije bivšeg SSSR-a. Međutim, Izmenama i dopunama Krivičnog zakonika krajem 2009. godine izbrisan je stav jednog člana koji se odnosi na pribavljanje, prepravljanje, posedovanje i davanje na uslugu alata, odnosno oruđa za vršenje krivičnih dela provaljivanja i obijanja. Ubrzo posle toga počinje regularna distribucija ovog alata – navodi Kovačević. I pored toga, kako tvrdi naš sagovornik, u glavnom gradu je broj krađa vozila u prvoj polovini ove u odnosu na isti period prošle godine smanjen za oko šest odsto. Podaci policije pokazuju da se u Beogradu u proseku ukradu tri vozila dnevno, što je polovina ukradenih vozila na teritoriji cele Srbije. Ipak, to je i skoro pet puta manje u odnosu na 1998. godinu, kada se u prestonici kralo oko 14 vozila dnevno. U poslednjih godinu dana, prema rečima Kovačevića, najviše se kradu skoro svi modeli „Pežoa” i „Sitroena”, kao i „opel korsa”, stara od tri do deset godina. – Ovi modeli kradu se zbog rezervnih delova, jer je reč o automobilima koji su u poslednjih nekoliko godina preplavili domaće tržište. To se pre nekoliko godina dešavalo i s „Renoovim” vozilima. Zbog toga je među vozilima koje policija nađe najmanje ovih modela jer se rasturaju za delove – objašnjava Kovačević. Na meti kriminalnih grupa su i najskuplja vozila, kao što su džip „rendž rover”, „audi ku 7”, „be-em-ve iks 6”. O načinu rada ovih kriminalnih grupa najviše govori slučaj kada su prošlog meseca, u samo jednoj noći, ukradena čak tri džipa „rendž rover”. Ovo vozilo košta oko 130.000 evra. Skupocena vozila najčešće završavaju na KiM, Bliskom istoku i u Rusiji. Specifično je da svetla i bela vozila više traže kupci na Bliskom istoku, dok crno obojena vozila uglavnom odlaze u Rusiju.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Nebojša Jevrić: Zlatni zub
Visokog čela. Tamne kose i zelenih očiju. Imao je tanke brčiće ala Klark Gejbl i voleo dob...
O HEROJSKOM SVEŠTENIČKOM PODVIGU I NAPADU NA SUDŽU: Nikad se nisam tako molio
Za vreme napada ukrajinskih bojovnika na grad Sudžu u Kurskoj oblasti u blizini granice, na...
NEK SE SPREMI EGIPAT: Hoće li Sirija izazvati lančanu reakciju?
Dok je međunarodna zajednica iznašla sirijski izgovor da zatvori oči pred genocidom koji č...