Најновије

Алат за крађу аутомобула се може купити у слободној продаји

У последњих годину дана највише се краду модели „Пежоа”, „Ситроена” и „опел корса”Алат за крађу возила може легално да се купи за свега неколико стотина евра, и то уз упутство за употребу, фискални рачун и гаранцију. Декодери и турбо-декодери, уз помоћ којих возила могу да се обију за свега неколико секунди, без оштећења браве, доступни су свима, без последица. Једноставни су за употребу, па тако лоповима више није неопходна обука старијих колега. На једном од рекламних спотова на „Јутјубу” овај алат користе чак и деца.
Лако до лоповског алата (Фото: freeimages.com)

Лако до лоповског алата (Фото: freeimages.com)

Борислав Ковачевић, шеф Одсека за сузбијање крађа на моторним возилима у београдској полицији, за „Политику” каже да у Београду за сада постоји једна фирма која продаје овај алат, али да ће их, по свему судећи, бити све више. Фирме ове алатке рекламирају као средство неопходно за рад ауто-механичара. – Својевремено су се алати за обијање возила куповали на црно, углавном из Бугарске, Мађарске, Чешке и са територије бившег СССР-а. Међутим, Изменама и допунама Кривичног законика крајем 2009. године избрисан је став једног члана који се односи на прибављање, преправљање, поседовање и давање на услугу алата, односно оруђа за вршење кривичних дела проваљивања и обијања. Убрзо после тога почиње регуларна дистрибуција овог алата – наводи Ковачевић. И поред тога, како тврди наш саговорник, у главном граду је број крађа возила у првој половини ове у односу на исти период прошле године смањен за око шест одсто. Подаци полиције показују да се у Београду у просеку украду три возила дневно, што је половина украдених возила на територији целе Србије. Ипак, то је и скоро пет пута мање у односу на 1998. годину, када се у престоници крало око 14 возила дневно. У последњих годину дана, према речима Ковачевића, највише се краду скоро сви модели „Пежоа” и „Ситроена”, као и „опел корса”, стара од три до десет година. – Ови модели краду се због резервних делова, јер је реч о аутомобилима који су у последњих неколико година преплавили домаће тржиште. То се пре неколико година дешавало и с „Реноовим” возилима. Због тога је међу возилима које полиција нађе најмање ових модела јер се растурају за делове – објашњава Ковачевић. На мети криминалних група су и најскупља возила, као што су џип „ренџ ровер”, „ауди ку 7”, „бе-ем-ве икс 6”. О начину рада ових криминалних група највише говори случај када су прошлог месеца, у само једној ноћи, украдена чак три џипа „ренџ ровер”. Ово возило кошта око 130.000 евра. Скупоцена возила најчешће завршавају на КиМ, Блиском истоку и у Русији. Специфично је да светла и бела возила више траже купци на Блиском истоку, док црно обојена возила углавном одлазе у Русију.
Прочитајте још:Адвокати одбили Селаковића штрајк се настављаЖени која је редовно плаћала избацили децу из обданишта
– У оваквим групама постоји хијерархија послова и тачно се зна да једни краду, други изнајмљују гараже за „штек”, трећи се баве пласманом, четврти транспортом, пети израђују фалсификована документа, шести таблице... Често имамо и „госте” из БиХ и Хрватске, односно криминалне групе из суседних држава које све испланирају, дођу овде, украду и иду даље. Због тога имамо добру сарадњу с полицијама у земљама окружења – тврди Ковачевић. Нови начини крађе – „близанци” или „тројке” Ново доба донело је и нове начине крађе возила, уз употребу нових технологија. Тако су се појавили и „близанци”, па чак и „тројке”, што значи да уместо једног возила постоје два или три таква иста у различитим државама. Само једно је „право”, односно регуларно купљено, остала су украдена. Украдена возила се „сређују” прекуцавањем броја шасије и израдом фалсификованих докумената, тако да буду идентична „правом” возилу. Један од новијих трендова у крађи возила подразумева и учествовање власника. То у пракси изгледа тако да наш грађанин купи возило од власника у Италији за мање новца него што тај ауто вреди. Регуларно га превезе у Србију и тог тренутка власник у Италији пријављује крађу и исплаћује му се премија од осигурања, будући да је реч о скупоценим осигураним возилима. Овде се том возилу преправља број шасије, на основу чега добија нову документацију и таблице. Најчешће је реч о италијанским документима, јер провере трају од шест месеци до годину дана. Извор: Политика

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА