Najnovije

U REGIONU NIČE 9 NOVIH AERODROMA: Evo u kojim gradovima će Srbija graditi svoja dva!

ZAGREB - Region će ove godine postati bogatiji za veći broj infrastrukturnih objekata u vazdušnom saobraćaju, čak osam aerodroma, pri čemu u tome ipak prednjači Hrvatska, piše hrvatski portal "Poslovni dnevnik".
Pista niškog aerodroma Konstantin Veliki (foto: Jutjub printskrin)

Pista niškog aerodroma Konstantin Veliki (foto: Jutjub printskrin)

Do kraja godine će u rad biti pušten novi aerodrom Zagreb kapaciteta pet miliona putnika, što je investicija vredna više od 330 miliona evra. Ove godine bi trebalo da počnu radovi i na aerodromu na Rabu. Iako se radi o realativno malom ostrvu u severnom Jadranu, najavljuje se da bi taj aerodrom trebalo da ima kapacitet od 200.000 putnika godišnje, što je na nivou aerodroma Rijeka. U aerodrom na Rabu planirano je da se uloži do 60 miliona evra. Dok Hrvatska već ima primat u vazduhoplovnoj infrastrukturi sa ukupno devet operativnih aerodroma - sedam međunarodnih aerodroma, Aerodrom Brač i Vazdušno pristanište Mali Lošinj, region prilično zaostaje, ocenjuje "Poslovni dnevnik". Slovenija ima dva ozbiljna uzletišta, BiH aerodrome u Sarajevu i Mostaru, a postoje uzletišta u Banjaluci i Tuzli, dok Srbija ima zapravo samo Beograd iako pokušava da revitalizuje i Niš. Zanimljiv projekat je napravljen i u Kraljevu, navodi portal. Crna Gora ima turističku vaduhoplovnu luku u Tivtu i poslovnu u Podgorici. Makedonija je obe svoje zračne luke, Skopje i Ohrid, dala u koncesiju turskom operateru TAV-u. Zanimljivo je da sve te zemlje planiraju da ove godine krenu u nove investicije. Bosna i Hercegovina planira da napravi aerodrom u Bihaću, Srbija u Novom Sadu i Užicu, Makedonija u Štipu, a Crna Gora u Nikšiću. Kako procenjuje portal "Ex-Yu Aviation News", projekat u BiH biće opterećen hipotekom neuspeha zračne luke u Trebinju, u koju je uložen milionski iznos u izradu dokumentacije i konsultantske usluge, a godinama se nije krenulo s mrtve tačke. Lokalne vlasti Bihaća planiraju da ulože milion eura u projekat, a očekuje se novac i od kantonalnih i državnih vlasti. Većinu novca ipak bi trebalo da osigura strateški partner, a priča se o tome da bi moglo da se radi o investitoru iz Turske. Pokrajinska vlada Vojvodine želela bi da pretvori postojeće sportsko-poljoprivredno uzletište u Novom Sadu u komercijalni aerodrom koji bi služio, primarno, za čarter, teretne i niskobudžetne letove. Ali, budući da je lokacija samo 70-ak kilometara udaljena od beogradskog aerodroma Nikola Tesla, postavlja se pitanje njegove prave svrshovitosti. Srbija planira da primarno revitalizuje, uglavnom za istu svrhu kao i u Novom Sadu, uzletište u Užicu koje je, zbog tadašnje vojne namene, teško stradalo u NATO-ovim udarima 1999. godine, podseća portal. Procenjuje se da će za to trebati 19 miliona evra, a obnova bi mogla da bude završena ove godine. Crna Gora želi da u Nikšiću, na prostoru zapuštenog rezervnog aerodroma JNA, stvori svoj treći međunarodni aerodrom. Zasad je u projekat uloženo 1,6 miliona evra, a ukupni će joj kapacitet biti 200.000 putnika. Makedonija u Štipu želi da napravi svoj glavni teretni aerodrom, a radovi će početi kad se završe metereološke studije. Koncesionar će i u ovom slučaju biti TAV, zaključuje "Poslovni dnevnik".
Pročitajte još: 
Izvor: Tanjug

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA