Najnovije

HRVATI OTIMAJU OD SRBA RUSKU INVESTICIJU? Žele remontni centar za helikoptere!

Rusija želi da otvori vazduhoplovno-tehnički centar koji bi se osim remonta bavio modifikacijama, modernizacijama i snabdevanjem rezervnim delovima, izjavio je za splitsku Slobodnu Dalmaciju generalni direktor kompanije "Ruski helikopteri" Aleksandar Mihejev.
Mi-171 (Foto: russianhelicopters.aero)

Mi-171 (Foto: russianhelicopters.aero)

Rusija, naime, namerava da formira centar za remont i modifikacije helikoptera tipa Mi-171 koji lete u zemljama Evropske Unije, piše list i dodaje da će i Hrvatska uskoro imati potrebu za remontom svoje flote transportno-jurišnih helikoptera Mi-171Š. - Evo, dakle, prvog inostranog ekonomskog zadatka za premijera Tihomira Oreškovića. Pitanje je samo jedno: hoće li ruska investicija završiti u Hrvatskoj, ili ćemo se potvrditi kao majstori izgubljenih prilika, navodi Slobodna Dalmacja. Rusi, piše dalje Slobodna Dalmacija, računaju na ovaj posao s obzirom na to da jedino njihovi zavodi mogu vršiti radove na novijim verzijama helikoptera Mi-17. I ostali korisnici helikoptera Mi-171 u EU moraće takođe u skorijoj budućnosti poslati svoje letelice na prvi remont koji se sada mora izvršiti u Rusiji koja jedina u ovom delu sveta ima uslove za remont kao i dokumentaciju za ovu i druge slične varijante familije Mi-8/17. Ovaj centar bi pored pomenutih radova na Mi-171 mogao imati sertifikat i za ostale varijante helikoptera Mi-8/17 a navodno bi Rusi u izgradnju i opremanje centra uložili oko 20 miliona evra. Za tako nešto zainteresovani su i remontni zavodi u Češkoj, Slovačkoj i Litvaniji. U svetu se trenutno u upotrebi nalazi oko 2500 vojnih helikoptera Mi-8/17 kao i još nekoliko stotina civilnih. To je veliko tržište koje može doneti mnogo novca a jedna od strateških odrednica daljeg razvoja Zrakoplovno-tehničkog zavoda (ZTC) iz Velike Gorice je osvajanje generalnog remonta ovog tipa helikoptera. Da bi hrvatski ZTC, koji ima veliko iskustvo u održavanju Mi-8/17, postao jedan od ozbiljnih centara za remont ovog tipa helikoptera potrebno je dopuniti i usvojiti sposobnost remonta i modifikacija što bi uz dobijanje određene opreme, alata i dokumentacije omogućilo dobijanje sertifikata od proizvođača. Mihejev kaže da bi neki remontni centar bio legalan mora imati odobrenje i kontinuiranu podršku kako konstrukcionog biroa "Milj" tako i samog proizvođača. List navodi da je Hrvatska u proteklih nekoliko godina, usled političke situacije u odnosima Zapada i Rusije, odbijala neku veću vojno-tehničku saradnju sa Rusijom kao i da zemlje EU ipak ne mogu bez saradnje sa njom. Pominju se i slični vazduhoplovni zavodi u drugim zemljama EU koji nisu prekinuli odnose, aktivno sarađuju sa Rusima a ujedno nastoje i da dobiju nove poslove i prošire saradnju koja bi mogla podrazumevati i otvaranje remontnog centra koji se nudi i Hrvatskoj. Nema sumnje da bi hrvatski vazduhoplovno-tehnički zavod mogao da postane remontni centar ukoliko bude bilo političke volje da se tako nešto ostvari. Zavod poseduje solidnu infrastrukturu, ima dobar kadar i bogato iskustvo u održavanju Mi-8/17 koji lete iznad Hrvatske već 25 godina, navodi splitski dnevnik.
Pročitajte još:
Izvor: Tanjug

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA