Namera je da se ovim aranžmanom obezbedi nesmetano izvršavanje zadataka dežurstva u sistemu PVO (QRA – Quick Reaction Alert) koja se obavlja u vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo blizu Plovdiva i to sve dok Bugarska kao članica NATO-a ne nabavi nove borbene avione što bi se, u najoptimističnijem scenariju, moglo dogoditi u periodu od 2020-2022. Poziv za podnošenje ponude je poslat samo ruskoj kompaniji RSK MiG koju je bugarsko ministarstvo odbrane, kao originalnog proizvođača MiG-a 29, priznalo kao jedinu koja može da obezbedi stabilnu i sveobuhvatnu logističku podršku za ovaj tip aviona. Kompanija sa sedištem u Moskvi bi svoju ponudu trebalo da dostavi najkasnije do 18. decembra a pregovori sa bugarskim Ministarstvom odbrane bi počeli već sledećeg dana. Imajući procenjena maksimalna dozvoljena finansijska sredstva od 41,56 miliona evra, predviđeni okvirni sporazum između Ministarstva odbrane i RSK MiG bi trebalo da rezultira vraćanjem u operativnu upotrebu kompletne flote RV Bugarske od 12 jednoseda MiG-29A (9.12A) i tri dvoseda MiG-29UB (9.51A). Sporazum bi trebalo da garantuje da bugarske vazduhoplovne snage imaju najmanje 10 letno sposobnih aviona u bilo kom trenutku u periodu od 4 godine uz godišnji nalet jednoseda od 1.000 sati i dvoseda 450 sati. U pozivu za podnošenje ponude stoji da je potrebno remontovati stajne trapove na 10 aviona, potom remont 13 izbacivih sedišta klase 0-0 Zvezda K-36DM Serije 2, zatim izvršiti inspekcijske radove na avionu MiG-29UB evidencijskog broja ’’14’’, uraditi remont različitih avionskih komponenata i obezbediti planirane i neplanirane isporuke rezervnih delova, potrošnog materijala, instrumenata i specijalnih alata. S četiri nova i 6 polovnih turboventilatorskih motora RD-33 koji su iz Rusije već isporučeni prema ugovoru iz novembra 2016. koji je vredeo 21,8 miliona evra, može se opremiti pet MiG-ova 29 pa se očekuje da će u obnovi operativnosti celokupne flote aviona morati da se nabavi dodatnih 20 RD-33 i to bez rezervnih motora za flotu ovih lovaca. Okvirni sporazum bi bugarskim vazduhoplovnim snagama takođe trebalo da obezbedi neometan pristup infracrveno samonavođenim raketama vazduh-vazduh malog dometa tipa R-60MK i R-73E, poluaktivno samonavođenim raketama vazduh-vazduh srednjeg dometa R-27R1 kao i municiji 30×165 mm za jednocevni automatski top Grjazev-Šipunov GŠ-30-1 kalibra 30mm. Iznenadni i hitni zaokret Sofije prema Kremlju za logistiku MiG-ova 29 dolazi dva meseca nakon što je 5. oktobra bugarski parlament preporučio ponavljanje procesa kupovine novog tipa borbenog aviona za vazduhoplovne snage. S obzirom da je ta nabavka odložena za par godina i da je operativnost flote MiG-ova 29 u međuvremenu ozbiljno opala zbog loše logistike i isteka međuremontnih vremenskih rokova, vlada u Sofiji nije imala drugu opciju sem da započne pregovore sa ruskim vojno-industrijskim kompleksom s ciljem da momentalno obezbedi stabilnu logističku podršku svoje flote 29-ki. U tom procesu Bugarska će najverovatnije insistirati da u ceo posao bude uključen i državni remontni zavod Avionams sa sedištem u Plovdivu. Inače, novi predsednik Bugarske Rumen Radev iskusan je pilot bugarskog ratnog vazduhoplovstva. Pogledajte njegovu akrobatsku izvedbu na MiG-u 29:
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...