Najnovije

BRANISLAV TRIFUNOVIĆ O LAŽNOJ OPTUŽBI VLASTI I TABLOIDA DA JE CEPAO ZASTAVU: Unizili su nas i kradu na svakom koraku!

Medijski linč kroz koji prolazi glumac Branislav Trifunović, ali i krivična prijava koja je podneta protiv njega zbog navodnog cepanja zastave, neodoljivo podsećaju na Kafkin „Proces“.

Branislav Trifunović (Foto: Jutjub)

Sa tim je saglasan i Trifunović, napominjući da jedva čeka da proces počne i da podnosioci tužbe kao dokazni materijal na sudu rašire stranice Informera.

“Meni je to smešno, ali i tragično jer je čitav proces paradigma društva u kom živimo”, naglašava glumac.

U spornoj predstavi Kokana Mladenovića „Pad“, Branislav Trifunović čak nije ni cepao zastavu jer je u tom trenutku „bio mrtav“, a čin rasparanja zastave kako bi od nje napravila haljinu u predstavi je odradila njegova „ćerka“.

Međutim, braniocima državnog simbola i njenog navodnog skrnavljenja to nije bilo bitno, već je poslužilo kao odličan povod za novu hajku na glumca koji je bio jedan od pokretača masovnih protesta „Jedan od pet miliona“.

“Nisam se čak ni trudio da objasnim da ja nisam cepao zastavu. Zar je bitno ko je to uradio? Reč je pozorišnoj predstavi a objašnjavati nekome šta je umetnost, fikcija i metafora, potpuno je bespredmetno”, naglašava Trifunović.

Kaže da je navikao na tabloidne hajke, ali da je ovaj slučaj otišao korak dalje jer pokušava da zabrani slobodu govora i umetničkog izražavanja.

“Unizili su nas, lažu i kradu na svakom koraku. Oni su problem i njihovo poimanje zastave i države. Mi im smetamo jer nećemo da ćutimo. Slobode su umnogome ukinute, a sada pokušavaju da uguše reči i u kreativnoj delatnosti. Hoće da ugase svaki glas razuma, čak i kroz pozorišne predstave. To je ono što me brine, a ne krivična prijava”, ističe Trifunović.

Dodaje da jedva čeka da počne sudski proces, ukoliko tužba ne bude odbijena.

“Radujem se unapred da vidim raširen Informer na sudu kao dokazni materijal. Međutim, podnosioci krivične prijave bi trebalo da budu svesni da se pred zakonom odgovara i za lažno prijavljivanje, jer je to krivično delo. Možda i to bude epilog na sudu”, zaključuje Trifunović.

Podršku glumcu dali su brojni glumci i reditelji putem društvenih mreža, samoinicijativno se “prijavljujući” za ubistva, silovanja i druga krivična dela koja su “počinili” u predstavama. I lider DS Zoran Lutovac „prijavio“ se jer je gledao predstave gde su se dešavala ubistva, a o tim saznanjima nije obavestio nadležne organe.

Predsednik Sindikata zaposlenih policije Dejan Đukić podneo je krivičnu prijavu protiv glumca za povredu ugleda Srbije optužujući ga da je u toku predstave pocepao srpsku zastavu. On je priznao da predstavu nije gledao, već se informisao iz tabloida. Nije tačno mogao da navede ni o kom krivičnom delu je reč, zbog kojeg je podneo prijavu.

Reditelj predstave Kokan Mladenović objasnio je za Danas da scena cepanja srpske zastave u toj predstavi ne postoji.

“LJudi su mogli da pogledaju predstavu. U njoj zastavu rašiva šesnaestogodišnja devojčica, na kraju predstave, i od nje pravi haljinu s kojom počinje svoj novi estradni život jer, posle smrti oca, ne može drugačije da preživi. To dete kome strada otac zastavu rašije u poslednjoj sceni i od nje pravi haljinu, a Branislav Trifunović u predstavi nema nikakav kontakt sa zastavom“, prepričao je Mladenović radnju dela i istakao da je za vreme pravljenja haljine od zastave Trifunović u predstavi već odavno „mrtav“. On je na svom Tviter nalogu napisao da je povod za napad i linč Trifunovića falsifikovan i da se iza njega krije nešto mnogo strašnije – staljinistički lov na izdajnike, neistomišljenike, „one koji još uvek imaju muda i glavu u ovoj bezmudoj i obezglavljenoj zemlji“.

Aktivistkinja u borbi za ljudska prava Aida Ćorović kaže da je zapanjujuće koliko sve ovo liči na Kafkin „Proces“.

“Sećam se da je moj utisak, kada sam, davnih dana, pročitala Proces, da se Kafka služio nekom vrstom hiperbole i preuveličavanja da bi što bolje dočarao radnju, ali, i dugo nakon toga, mislila sam da je to umetničko preuveličavanje i da je tako nešto u zbilji nemoguće. Poslednjih godina shvatam da je umetnička fikcija dečija igra u odnosu na stvarnost, a sve što se dešava oko Baneta Trifunovića i brutalnog i bezočnog konstrukta vezanog za izmišljenu priču o cepanju zastave je potvrda da živimo u vučjem vremenu i među zverima, a ne ljudima”, ističe Ćorović.

Prema njenim rečima, tim samozvanim nacionalnim dušebrižnicima ne smeta kada se srpska zastava najstrašnije zloupotrebljava u poganim rijaliti programima, ali je zato dozvoljena otvorena laž i najzlonamerniji konstrukt koji za cilj ima isključivo poziv na linč jednog čoveka. Mnogi umetnici suzdržani su u komentaru na ovaj slučaj, a naša sagovornica zaključuje da je ovde ćutanje postalo opšte mesto, kao i da se svi nadaju da će ih ovo metastazirajuće zlo zaobići “ako zabiju glavu u pesak i prave se mrtvi“.

Pročitajte OVDE šta su predstavnici SNS nudili Sergeju Trifunoviću.

Izvor: Danas

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA