Zorana Mihajlović je najavila i da će komercijalni ugovor sa konzorcijumom "Behtel-Enka" biti na vladi u narednih petnaestak dana, saopštilo je Ministarstvo.
"Ukoliko Vlada Srbije zaključkom prihvati komercijalni ugovor, možemo očekivati početak radova najkasnije do kraja septembra u okolini Kruševca", rekla je Mihajlovićeva.
Naglasila je da se konzorcijum "Behtel-Enka" obavezao da će u roku od dve i po godine završiti auto-put.
"Taj auto-put će mnogo više povezati unutrašnjost zemlje nego bilo koji koridor do sada i strateški je važan za razvoj, investicije, otvaranje novih radnih mesta i budućnost Srbije", naglasila je Mihajlovićeva.
Prvi "digitalni" koridor
Specifičnost tog koridora, kako je rekla, jeste što država prvi put gradi auto-put koji sadrži tri projekta i što se prvi put pre početka radova vodilo računa o svemu što može da utiče na razvoj tog dela Srbije.
"Pored gradnje auto-puta, radiće se i potpuna telekomunikaciona mreža, i zato ga zovemo pametni ili digitalni auto-put na kome će biti primenjena sva svetska iskustva", navodi Mihajlovićeva.
Dodaje da je veoma značajno za građane tog dela Srbije što će biti regulisan rečni tok Morave i njenih pritoka, pošto je to plavno područje.
Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na auto-putu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo, tako da će svi učesnici videti najave šta se dešava na putu, na primer, da li ima zastoja ili potrebe da se preusmeri saobraćaj.
Predlog da se zove "Car Lazar"
Potpredsednica Vlade je takođe navela da je čula predlog iz Kruševca da se novi auto-put zove "Car Lazar" i da će vlada razmotriti predloge građana i usvojiti ono što oni budu hteli.
"Ne samo što ljudi vide da se grade auto-putevi, kao i da to nije samo asfalt, nego i vide da taj auto-put pokazuje snagu Srbije, da se razvija i da neće biti izopštena iz evropskih i svetskih tokova", kaže potpredsednica Vlade.
Ističe i da su netačne informacije pojedinih medija da domaće firme neće učestvovati u tom projektu, pošto će biti angažovane kao podizvođači, te da se strateški partner obavezao da će koristiti domaću opremu i usluge i sve što je domaćeg porekla.
Država neobjašnjivo prihvatila preskupu ponudu Kineza za gradnju auto-puta! Pročitajte OVDE koliko će nas koštati.
Izvor: RTS