Za najvećeg poslodavca crnogorskih pomoraca uopšte, nije toliko problem taj narušeni imidž, koliko činjenica da su vlasti SAD zvanično obavestile ovog i druge velike kontejnerske brodare, čija plovila održavaju redovne linije sa lukama SAD, da su njihovi brodovi u čijim posadama preovlađuju pomorci iz Crne Gore, nepoželjni u Americi.
To se događa nakon nedavne rekordne zaplene kokaina koji je prošvercovan u SAD, na mega - kontejnerskom brodu “MSC Gajana” u luci Filadelfija, gde je 18. juna na brodu pronađeno skoro 20 tona kokaina, vrednog oko 1,3 milijarde dolara u nelegalnoj uličnoj prodaji.
Zbog sumnje da su učestvovali u međunarodnom švercu narkotika, američke vlasti uhapsile su šest pomoraca iz posade “MSC”-ovog kontejneraša, od kojih su četvorica iz Crne Gore - Ivan Đurašević, Boško Marković, Aleksandar Kavaja i Nenad Ilić.
Brod je u Filadelfiji zadržan skoro mesec dana i privremeno je pušten da nastavi putovanje na liniji iz Azije preko južne i severne Amerike za Evropu, tek nakon što je vlasnik - kompanija “MSC”, uplatila kauciju od čak 50 miliona dolara.
To je ogroman materijalni trošak čak i za kompaniju koja je sa flotom od 520 kontejnerskih brodova koji pokrivaju preko 200 ruta i uplovljavaju u više od 500 luka u celom svetu, jedan od najvećih brodara na planeti.
“MSC” zapošljava oko 70.000 ljudi, a na njenim brodovima plovi i (pretpostavlja se jer tačne brojke nema) skoro dve hiljade pomoraca iz Crne Gore.
Društvenim mrežama već desetak dana kruže snimci više mejlova koje sa višim oficirima - kapetanima brodova iz Crne Gore, razmenjuje jedan od top menadžera u tzv. Sorento floti “MSC”-a, kapetan Antonio Mareska.
“Pretpostavljam da znate zašto 15 brodova menja menadžment - razlog je taj što vlasti SAD odbijaju da prihvate brodove sa posadama iz Crne Gore i to je zaista veliki problem. Vidim da svi članovi posada iz Crne Gore, kao i same crnogorske vlasti, ne pokazuju interes da zaštite renome i ugled crnogorskih pomoraca koji su, po mom ličnom mišljenju, jedni od najboljih članova posada uopšte....”, stoji u mejlu koji je kapetan Mareska uputio jednom od crnogorskih upravitelja pogona sa “MSC”-a.
Iz predstavništva “MSC”-a u Crnoj Gori u Baru, kao ni iz centrale kompanije u Ženevi, nisu odgovorili na pitanja da li ta kompanija može zvanično da potvrdi ili demantuje da je na delu nova politika američkih vlasti koje odbijaju da u lukama te države prihvate trgovačke brodove sa crnogorskim posadama.
Nezvanične računice govore da crnogorski pomorci koji plove za kompaniju “MSC”, godišnje zarade i u Crnu Goru unesu preko 70 miliona evra, a od njih i posla koji rade, zavisi i najmanje još oko osam hiljada članova njihovih porodica.
Saznajte OVDE zbog čega je na ulicama Moskve toliko demonstranata da se i kremlj zabrinuo.
Izvor: vijesti. me