„Avion će raditi iz različitih vojnih postrojenja u zoni odgovornosti američke Evropske komande“, kaže se u izjavi EUCOM-a.
„Strateške razmeštanja bombardera u Evropi pružaju upoznavanje članova posade i pokazuju posvećenost SAD saveznicima i partnerima“, dodaje se u saopštenju.
EUCOM nije odredio broj letelica uključenih u radnu grupu B-2, niti je izneo detalje o oblastima u kojima će bombarderi vršiti svoje operacije. Međutim, "zona odgovornosti" EUCOM-a uključuje Evropu, Tursku, Belorusiju, Ukrajinu, republike Kavkaza i Rusiju sve do Tihog okeana.
Kažu da avioni koji su uključeni u 509. krilno bombardera i 13. krilo, obično se nalaze u vazduhoplovnoj bazi Vhiteman u Misuriju. EUCOM nije precizirao koliko će trajati razmeštanje. Kazali su da su bombarderi primili gorivo u vazduhu od KC-10 Ekstendersa na putu preko Atlantika.
Vazdušna bluka Lejs Fild jedna je od deset vazduhoplovnih baza kojima SAD imaju pristup u Evropi i koje su se široko koristile tokom hladnog rata, Jomkipurskog rata iz 1973., Zalivskog rata 1990-1991 i za podršku američkim operacijama u Iraku i Avganistan. Razmeštaj je druga takva vrsta od avgusta 2019., kada su B-2 iz 509. krila stigli u RAF Fairford u Engleskoj na savezničku obuku u Evropi.
Nortrup Gruman B-2 Spirit je bombarder sa više uloga koji može da nosi i konvencionalnu i nuklearnu municiju. Razvijen tokom hladnog rata i uveden sredinom 1990-ih, karakteristike aviona uključuju nevidljive karakteristike koje otežavaju otkrivanje upotrebom konvencionalnih infracrvenih, akustičnih i elektromagnetnih radarskih sistema. Međutim, ruski odbrambeni sektor razvio je novu klasu “bistatičnih” radarskih sistema za koje se veruje da su sposobni da otkriju čak i najskrivenije američke vojne avione.
O ruskim sistemima Krasukha saznajte OVDE!
Izvor: Pravda