Prema eksluzivnim navodima tog portala ponuđena cena za letelice po komadu je 11,5 do 14 miliona dolara za F-16A i 12,5 do 15 miliona dolara za F-16B. To znači da bi eskadrila od 12 polovnih F-16 Hrvatsku koštala između 140 i 170 miliona dolara.
Prema nedavnoj izjavi hrvatskog ministra odbrane Maria Banožića Hrvatska ima tri mogućnosti za nabavku borbenih aviona. Prva je nabavka novih letelica od SAD ili Švedske. Druga je nabavka polovnih evropskih lovaca - italijanskog Jurofajtera ili francuskih Rafala. Treća opcija su polovni F-16 od Norveške, Izraela i Grčke.
Sada se pojavio ponuđač F-16 iz SAD. Prema navodima Obrisa reč je ponudi kompanije ProAeronautics koju vode američki vojni veterani. Firma se bavi vazduhoplovnim i logističkim uslugama i podršci klijentima iz javnog i komercijalnog sektora.
U ponudi ProAeronautiks nudi se 12 polovnih F-16, od čega deset jednoseda Blok 20 i dva dvoseda Blok 15. Reč je o letelicama koje mogu da se modernizuju na verziju Blok 50.
Ova kompanija nudi godinu dana od prve isporuke još 16 borbenih aviona F-16 koji mogu da se unaprede na verziju Blok 50. Potencijalno su dostupna i još četiri F-16B navodi Obris.
ProAeronautiks nudi Hrvatskoj razgovore o nabavci dodatne opreme kao što su podvesni nišanski kontejneri, sistemi za elektronsko ratovanje, izviđački kontejneri i slično.
U ponuđenu cenu nisu uračunati troškovi modernizacije na nivo Blok 50, što zahteva dodatne pregovore.
Prema navodima Obrisa, ponuda Hrvatskoj iz SAD povoljnija je od paketa koji je ponudila Grčka koja vredi 180 miliona dolara.
Iako je za dugoročno obezbeđivanje hrvatskog vazdušnog prostora optimalno rešenje kupovina novih letelica direktno od proizvođača, reč je skupljem pristupu.
Zbog toga bi za Hrvatsku u slučaju izbora polovnih letelica iz SAD najprirodnije bilo da se one kupe iz zemlje porekla, makar bilo reč i ponudi privatne kompanije koja se sprovodi pod okriljem vlade SAD.
Time bi se u startu otklonio problem usklađivanja opreme sa partnerima iz SAD, uklonili bi se dodatni troškovi prevoza letelica u SAD za sertifikaciju i modernizaciju a olakšala bi se i obuka personala i uvođenje opreme u operativnu upotrebu sa osloncem na partnere.
Zašto su američki bombarderi krenuli na Krim, saznajte OVDE!
Izvor: balkansec.net