Najnovije

RUSKI AVIONI UNIŠTAVAJU AMERIČKI BUDŽET: Šta Tu-95 rade kod Aljaske?

Intenzivni letovi ruskih vazduhoplovnih snaga i pomorske avijacije u blizini Aljaske stvaraju snažno finansijsko opterećenje američkoj vojnoj avijaciji.

Tu-95 (Foto: RIA Novosti)

Da bi se suprotstavili ruskim vazduhoplovnim snagama, lovci F-22 Raptor moraju biti stalno u pripravnosti i često poslati na nebo, što vrlo skupo košta američko ratno vazduhoplovstvo, žalila se američka vojska. U isto vreme, Rusija koristi turboelisne Tu-95, koji su ekonomični i idealni za duge patrole.

Intenzitet letova vojne avijacije Vazdušno-kosmičkih snaga i ruske mornarice iznad Tihog okeana dostigao je svoje maksimalne pokazatelje za čitav period nakon završetka hladnog rata. Strateški bombarderi Tu-95, protivpodmornički avioni Tu-142 i druge letelice redovno se pojavljuju u području pokrivanja američkih radara PVO raspoređenih na Aljasci. Budući da je zona identifikacije PVO međunarodni vazdušni prostor, ruski avioni su tamo legalno, ali američko ratno vazduhoplovstvo ne može da ignoriše njihovo prisustvo u blizini američkih granica - posebno Tu-95, koji su sposobni da nose krstareće rakete sa nuklearnim bojevim glavama.

Najnapredniji lovci, F-22 Raptor, moraju se podići u vazduh. U najsevernijoj američkoj vazduhoplovnoj bazi, Elmendorf-Ričardson, nalaze se dve eskadrile. Štaviše, borbena gotovost boraca na Aljasci je najviša u zemlji - više od 50%, održavanje na ovom nivou takođe zahteva puno rada.

„S druge strane, ruski avioni, poput Tu-95, imaju niske operativne troškove i idealni su za duge letove. Satima se motaju u identifikacionoj zoni naših radara“, žalio se šef severne komande američke PVO, general vazduhoplovstva Glen Vanherk.

Ruski avioni demonstriraju vojnu moć, uvežbavaju raketne udare i prikupljaju obaveštajne podatke. Blizu Aljaske, Amerikanci ne mogu računati na pomoć svojih partnera iz NATO-a, već moraju sami da reaguju.

Američko ratno vazduhoplovstvo je 2020. godine rasporedilo lovce F-35 u Elmendorf-Ričardson, ali njihova borbena spremnost ostavlja mnogo željenog. Glavni posao praćenja ruskih letelica pada na F-22, čiji sat leta košta oko 44 hiljade dolara, a složenost međuletne službe najveća je u savremenom vazduhoplovstvu: 30 radnih sati po satu leta.

Da li će Ukrajina ući u NATO, saznajte OVDE.

Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA