"Sa drastičnim poskupljenjem automobila, i novih i polovnih, i poskupljenjem rezervnih delova bilo je nužno da dođe i do poskupljenja polisa osiguranja. Ako prijavite štetu osiguranju i ono mora da obračuna visinu štete na osnovu vrednosti automobila i cene rezervnih delova na dan štete, a cena automobila je porasla za 20 do 30 odsto, onda će morati više i da isplati, a da bi mogli više da isplate svima, osiguravači moraju da povećaju svoj fond", rekao je Božović za Tanjug.
Navodeći da se obračun visine štete radi na osnovu jedinstvenih kriterijuma koje je davno, pre oko 40 godina propisala Narodna banka Jugoslavije, ocenio je da bi način obračuna visine štete mogao drastično da se promeni.
"Postoje različiti stavovi oko toga da li će se vrednost automobila računati po katalozima koji ne odgovaraju tržišnim vrednostima automobila već su drastično manji, kao i razlike u stavovima da li je potrebno za automobil star 20 godina isplatiti nov branik iz ovlašćenog servisa koji je 10 puta skuplji od zamenskog branika u komercijalnim radnjama i originalnog branika na tržištu polovnih delova", istakao je Božović.
Izvor: Tanjug