Pišu: Zoran Čvorović i Vladimir Dimitrijević
Vučiću parizeru!
Sa društvenih mreža
Klovnokratija kao manipulacija stvarima
Slučajevi iz megamarketa u jednom od naših gradova.
Postariji čovek dolazi i hoće da vrati pakovanje kisele vode „pet plus jedan“. Ima flaše, ima račun, traži pare. Prodavačica ga pita:“U redu, ali gde je šesta flaša?“ On kaže:“Ja popio, piše gratis“.
Baba na kasi kaže:“Dajte mi lek!“
„Kakav lek, bako? Ovo nije apoteka!“
„Pa šta piše ovde? Jogurt plus probiotik!“
Ulazi starica u radnju i pita:“Imate li Vučićev jogurt?“
Posle prvog pokazivanja parizera na televiziji, mnogi penzioneri ga u megamarketima traže po boji, jer ne znaju ko je proizvođač onog najjeftinijeg, onog što je „po boljoj ceni“. I, na osnovu boje, kupuju parizer jedne slovenačke firme, koji je najskuplji.
Današnja Srbija se uglavnom života odrekla. U njoj se deca ne rađaju ni za osnovni biološki opstanak, a kamoli za preporod. Aleksandar Vučić i njegovi seizi vladaju Srbijom starih i moribunda, koji drhte jer im on kaže da će sutra svi izginuti od atomske bombe, a odmah posle:“Ja ću vam podići penzije“. I oni jednog dana umiru, a drugog dana oživljavaju. Sve do terminalnog trenutka. Za to vreme, mladi odlaze i ne vraćaju se, i Srbija se prazni. Neko ide pod zemlju, neko van zemlje.
Starce i starice, krhkog zdravlja i fizičke snage, zastrašene dobom u kome žive, Kosovski zavet ne može ni da privlači kao životni orijentir. Nije to za osudu, jer svi starimo i gubimo vlast nad sobom. Te nesrećne ljude, kojima Vučić stalno manipuliše, treba žaliti i treba im, koliko se može, pomoći. Ali tako se, manipulisanjem starima i njihovim nemoćima, ne sme i ne može vladati državom Lazarevih potomaka koji su kroz smrt za krst časni i slobodu zlatnu prolazili ka vaskrsenju. Srbija nije zaslužila da Vučićev parizer bude njena poslednja reč.
Kako smo došli doparizerske komune?
Parizerska komuna, duhovno i državno stanje našeg naroda u kome sve okončava kao jeftini parizer, koji čak nije ni hrana, nego imitacija hrane, je, na neki način, poslednji stadijum u razvoju našeg utopizma, od Svetozara Markovića do danas. Tako je Marković verovao da je moguće očuvati patrijarhalnu zadrugu i odmah, bez kapitalizma, skočiti u socijalizam kakav su zagovarali Černiševski i drugi ruski socijalisti – nihilisti. Usput, treba se obračunati sa verom i tradicijom, i svi će, balkanski složno, zapevati pesmu slobode, jednakosti i bratstva.(1)
„Naši“ komunisti, verni izmećari Josipa Broza, koji je bio povlašćenik pojedinih američkih stratega borbe protiv Sovjeta(2), nastavili su u tom pravcu, pa su, NATO parama, jer su bili pukotina u Istočnom bloku, doveli narod u stanje da zapeva:“Ala volim ovaj režim, plata ide, a ja ležim“. To ležanje i te plate krvavo su nam se obile o glavu u doba raspada SFRJ, a i danas nam se obijaju. Ali u sećanju senilnih titoista još uvek postoje – čak je i jeftini parizer podsećanje na Brozovo „zlatno doba“.
Snovi o Zemlji Dembeliji uveli su nas u stanje sloma, duhovnog i moralnog. Posle kvazinacionalnog kvazikomunizma Miloševićevog režima i globokratske okupacije Srbije uz pomoć DOSmanlija, sa kratkim prekidom u doba Vojislava Koštunice, režim Borisa Tadića, galvanizovan parolom „Evropa nema alternativu“, smenjen je anglosaksonskim dovođenjem na vlast Vrhovnog Klovna, Aleksandra Vučića, navodnog „upristojenog radikala“, koji je ispunio sve dosadašnje zahteve Zapada. Učinio je to pre svega izdajom Kosova i Metohije i razgradnjom svake ustavnosti u Srbiji, ali koji se dve vreme busao u patriotske grudi, pa čak, avaj i avaj, dobio orden Svetog Save od vrha SPC za tobožnju odbranu Kosova i Metohije u sastavu Srbije. NJegova klovnokratska diktatura razorila je svaki trag demokratije u Srbiji i Narodnu skupštinu učinila karikaturom.(3)
Demagoška klovnijada
Demagogija je Aleksandru Vučiću imanentna kao način vladanja. Politički se rodio pod upravljanjem čoveka koji je s ponosom isticao da mu je rukovodno načelo makijavelistički amoralni princip da cilj opravdava sredstvo, što je konkretnim radnjama toliko puta potvrdio.
Svoju političku emancipaciju Vučić je ostvario u SNS, stranci koja četiri godine od osnivanja nije imala svoj program, što više od svega govori o motivu političkog okupljanja neoradikalskih prebega. Pri tom, Vučić se u SRS naučio idejnoj nekonzistentnosti kao nužnom izrazu dominacije makijavelističkog kreda. Jer su početkom devedesetih godina „žestoki” protivnici zapadne pseudoimperije bili istovremeno najglasniji zagovornici liberalne ekonomije, tvrdeći, između ostalog, da je država po prirodi loš vlasnik. U javnim istupima bilo je očigledno da su vođi srpskih neoradikala i njegovim đacima, a najbolji po svedočenju vođe bio je Vučić, mnogo bliži zapadni socijal-darvinizam, kao i određenje nacije prema krvno-teritorijalnom kriterijumu, nego hrišćanski, svetosavski pogled na naciju kao zavetno-žrtvenu zajednicu. Jednom rečju, Vučić je politički rođen i stasao u sredini koja je lični politički uspeh stavila ispred vrline, koja je svoj nacionalizam i antiglobalizam sinkretički oblikovala tako da ima narodu prijemčivu domaću epsku, (u smelosti, ali ne i u vrlini) dinarsku violentnu formu i zapadnu, anahronu napoleonovsko-macinijevsku (revolucionarni, ateistički nacionalizam 19. veka), slobodno-zidarsku ideološku sadržinu.
Politički model koji je klovna doveo na vlast
Pošto problem srpske politike nisu pojedinci, niti stranke, pa ni Vučić i naprednjaci, kao što se ni rešenja problema ne kriju u pojedincima i strankama, demagogiju nisu porodili pojedinci, već dominantni model politike, prema kome je selektovana kadrovska struktura.
Politički model koji obeležavaju demagogija i iz nje prosteklo partijaštvo, opšte bezakonje, kriza pravne i moralne svesti, odsustvo načelnosti, bezidejnost i politička nedoslednost, korumpiranost, voluntarizam, preziranje struke, dominacija ličnih i grupnih interesa nad interesima zajednice, idealni je ambijent da se ambiciozni, a beskrupulozni polusvet domogne unosnih upravljačkih funkcija u državi i uđe nenadano u krug političke „elite”. Ovakav društveni ambijent, koji je dodatno tranziciono „začinjen” histeričnom globalističkom i euro-progresističkom pomodnošću i hiperprodukcijom lažnih fakulteta, profesora i diploma, pomaže uzdizanju tipova ljudi koje je Ivan Iljin označio kao poluintelektualca, „koji nema dovršeno obrazovanje, ali se naslušao i načitao dovoljno da bi imponovao drugima «prirodnom obrazovanošću». U suštini, on ne zna i nema ništa, ali ni izdaleka ne poima gde se završava njegovo znanje i umenje. On nema svoje ideje, ali zastrašuje sebe i druge tuđim, etiketa formulama: a kada pokuša iskazati nešto samostalno, odjednom otkriva svoje uboštvo. Složenost i prefinjenost sveta, popuno su mu nedostupne: za njega je sve prosto, sve je dostupno, sve se rešava odjednom i samouvereno. Osnovni njegov organ je – emotivna reakcija, praćena površnim rasuđivanjem. On ne poznaje duh; nad religijom se izruguje; čast je za njega «relativni pojam». Zato veruje u tehniku, snagu laži i intrige, u dozvoljenost poroka”. Eto iljinovskog odgovora zašto je u glavama Vrhovnog Klovna i njegovih klovnića sve do krajnosti prosto i zašto se sva rešenja svode na pridruživanje EU, usvajanje zapadnih zakona i vrednosti i kvaziprotestantizaciju nacionalnog karaktera. I zašto se „politički” tako dobro razumeju svetina gladnih očiju i manipulatori njihovih života, demagozi-poluintelektualci.
Pratite Jutjub kanal portala Pravda na kome emisije vodi Igor Marinković https://t.co/zpsfQELH7c
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) May 16, 2023
Deneli mrtvac Groz (izraz vladike Danila) i Aleksandar, političar koji je parizer
Gore navedena spoljna obeležja povezuju demagogiju srpskog višestranačja sa demagogijom iz epohe Brozovog političkog monizma. Otuda su savremeni demagoški trovači i rastakaoci srpskog političkog, a time i državotvornog života i nacionalne svesti, bilo u ulozi lažnih patriota ili otvorenih petooktobarskih prevratnika i izdajnika, dosledni naslednici Brozove okupacije Srpstva. Jer se Brozova posleratna okupacija sprovodila demagoškim gojenjem iracionalnih i vulgarnih narodnih htenja u ime kojih su Srbi sopstvenim rukama, a za tuđ račun, iz svoje zajednice isterivali vrlinu. Okupacija Srpstva sprovedena demagoškim gojenjem niskosti i obećanjima zemljaskog raja kod svetine, drugo je ime za Broza, DOSmanlije, Vučića i EU.
Zašto je formiran SNS?
Kako bi se sakrila činjenica da je SNS formiran samo zbog toga da bi se u procesu pridruživanja EU građanima Srbije uspešno oduzelo pravo na unutrašnju i spoljnu alternativu (=slobodu), u prvim godinama su Vučić i partija delovali pod parolom „I Evropa i Kosovo”, kao i onom o „Četiri stuba srpske spoljne politike”. Pod anestetičkim dejstvom ovih parola obezbeđivala se bezbolna ideološka konverzija izmanipulisanih patriotskih birača skromnog političkog znanja, folklorne nacionalne svesti i sklerotičnog istorijskog sećanja. Samo zbog toga što u svom biračkom telu nije imao potrebu za ovakvom vrstom političke mimikrije, Tadić je svoju politiku otvoreno vodio pod geslom „Evropa nema alternativu”.
Vučić je došao do tačke kada više ne mora da poseže za nacionalnom travestijom i da tako umiruje savest svojih birača. Modelom javne politike i svakodnevnog života koji su Vučić i SNS tokom prethodnih godina nametali, uz obilatu informativno-obaveštajnu i finansijsku pomoć sa strane, udareno je na poslednje preživele ostatke javnog morala i nacionalne svesti i samopoštovanja kod dobrog dela Srba. Posle višegodišnjeg prepariranja, čini se da je srpsko javno mnjenje na žalost većinski spremno da u poslednjem činu travestije primi golog cara koji će ga pod devizom „Evropa nema alternativu” povesti u budućnost lišenu slobode izbora.
Mistika našeg izbora
To što je gubljenje slobode izbora povezano sa odricanjem od Kosova i Metohije itekako ima duboko mistički smisao. Kosovskim Zavetom su nas naši sveti preci, predvođeni Sv. Knezom, „zanavek opomenuli da se, izmereni merom Hristovom i oslobođeni slobodom NJegovom, nikada ne svodimo na ‘ovaj svet’”, jer kao hrišćanski narod „živimo u svetu, ali nismo od sveta”. Ako smo kosovskom žrtvom potvrdili vernost „slobodi kojom nas Hristos oslobodi”, izdajom Kosova i Metohije bi pali „u jaram ropstva” (Gal. 5, 1). Zahtev antihrišćanskih vašingtonsko - briselskih struktura da se odreknemo Kosova i Metohije ima okultno-lustraciono značenje, jer se od Srba ne traži da se odreknu bilo kakve teritorije, već, pesnikovom rečju, „žrtvenog polja” na kome su golgotski posvedočili da su narod Časnog Krsta i Slobode Zlatne.
Izdajnik kao hirurg
Kako bi se za svaki slučaj prikrila očigledna istina, po kojoj je onaj koji oduzima slobodu izbora (alternativu) jednak porobljivaču, amputacija Kosova i Metohije iz ustavnog poretka Srbije se poistovećuje sa nužnom intervencijom odsecanja gangrenoznog tkiva. Kao što pacijent oboleo od gangrene nema alternativu za operaciju, ma kako ona rizična bila, tako ni Srbija ne može da sačuva glavu ako ne amputira kosovsku natalitetnu bombu i razreši kosovski „zamrznuti konflikt”. Političar može da izbegne krivičnu odgovornost za teško krivično delo ugrožavanja teritorijalne celine, ili drugačije rečeno za veleizdaju, jedino ako ubedi javnost da on zapravo radi posao hirurga, koji amputira po prethodno pribavljenom pristanku povređenog u formi referenduma.
Da bi se razvejala sumnja u to da se amputacija Kosova ne predlaže zbog osiguranja Srbijine budućnosti, već zbog kupovine spoljnih garantija lične i imovinske sigurnosti klana na vlasti, Vučić se predstavlja kao otac koji brine „ne samo za budućnost Danila, Milice i Vukana, već i vaše dece”. Pri tom nas podučava da je „važnije ljubiti zemlju svoje dece, nego zemlju svojih predaka”, ali se svaka rasprava o budućnosti naše dece smešta u propagandno dogmatizovani antinomijski okvir: članstvo u EU-raju ili „zaglavljeni u mulju prošlosti”. Semantika svih Vučićevih govora pokazuje da su oni deo jednog brižljivo sastavljenog plana obaveštajno-psihološke obrade kolektivne svesti srpskog naroda, prema kome se istorijska prošlost i nasleđeni nacionalni karakter stigmatizuju kao anahronizmi, koji se moraju odbaciti u ime „naprednjaštva” i modernizacije.
Pouke iz drevne Atine
Lekcije Atinjana, kao rodonačelnika demokratije, uče nas da su krivična dela zavođenja tiranije i izdaje, kao u slučaju Alkibijada, „koga narod čas voli, čas mrzi ga, i ne može da bude bez njega”, često bila spojena u istoj ličnosti. S druge strane, pojava demagoga-tirana bila je redovno povezana sa padom vrline (arete), jer je demos urušenog etosa bio spreman da svoju slobodu izruči pojedincu sa cezarističkim namerama. A demagozi su svoje odluke uvek donosili podilazeći najnižim htenjima svetine i pozivajući se na volju te iste svetine. Najvećim protivnicima svoje vladavine demagozi su smatrali intelektualce (xynetotieroi), „koji sve iznova dovode u pitanje: zakone, opšte prilike, zaključke i najbolje predloge narodnih vođa, koje uživaju poverenje mnoštva”. Demagozi su smatrali da su za njih „mnogo korisniji oni drugi, koji se ne uzdaju u svoju mudrost niti dovode u pitanje važeće zakone, od kojih nisu pametniji, pa manje osporavaju besede veštih govornika”. Da bi sačuvali vrlinu, a posredstvom nje demokratiju od tiranije i državu od izdaje, Atinjani su inkriminisali hibris. „Ništa za Atinjane nije nepodnošljivije od hibrisa”, govorio je Demosten. Hibris je bilo arogantno, raskalašno i oholo ponašanje ljudi koji su imali političku moć ili bogatstvo i koji su takvim svojim ponašanjem omalovažavali druge ljude. Pošto se hibrisnim ponašanjem rušio moralni temelj polisa, zaštitu od hibrisa su uživali ne samo slobodni građani, već i robovi.
Vlast lakrdijaša kao kolektivni hibris
Vučićeva vladavina nije ništa drugo do jedan kolektivni hibris, kojim obesni demagog i njegova bratija pokazuju narodu da mogu da urade ono što niko drugi ne može, niti je mogao pre njih, da prisvoje ono što im ne pripada, da čine ono što je protivno i zakonu i nacionalnom karakteru – etosu. Kada neko prisvaja više nego što mu pripada, onda on prema Aristotelom sudu čini nepravdu, koja je uvek motivisana pohlepom (pleonektes). Krajnji cilj takve obesne (hibrisne) vladavine je mirenje demosa sa obespravljenošću, unutrašnjom i spoljnom, te prihvatanje nepravde, nejednakosti i bezakonja kao normalnih i uobičajenih stvari. U ovom narodu je rat protiv vrline odavno započet, ali ga niko nije vodio tako bezobzirno i uspešno kao Vučić, daleko prevazilazeći u antietici oba svoja učitelja, Vojislava Šešelja i Zorana Đinđića. U završnom činu drame urušavanja vrline oholi demagog će se obratiti očajnicima, koji su nepravdu prihvatili za normu, da svojim glasom ozakone njegovu izdaju. Da li glas očajnika, koji su ćutke prihvatili otimanje njiva, fabrika, rudnika, sveopštu korupciju, lažne diplome, lažne biznismene, lažne umetnike, odlazak dece u tuđinu – može da bude „glas Boga”, kojim se u ime predaka i potomaka odlučuje o „osnovnoj zemlji” Srbinovoj?
Izvor: Pravda