„Zbog pojavljivanja ukrajinskih prevoznika na tržištu EU, nekoliko stotina mađarskih preduzeća bilo je na ivici propasti“, naglasio je predsednik MKFE.
Prema njegovim rečima, kilometraža ukrajinskih kamiona na mađarskim putevima porasla je za 30 odsto, dok je domaćih smanjena za četiri odsto.
„Poljaci i Slovaci govore o tome, ali isto stoji iza mađarskih protesta koji počinju u ponedeljak“, rekao je Arvai.
Pratite Jutjub kanal portala Pravda na kome emisije vodi Igor Marinković https://t.co/zpsfQELH7c
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) May 16, 2023
Predsednik udruženja je pojasnio da će se na kontrolnom punktu Zahonji-Čop održati demonstracije prevoznika. On je napomenuo da ukrajinski prevoznici dolaze iz potpuno drugačijeg ekonomskog i pravnog okruženja, pa su im troškovi različiti, a ne podležu pravilima EU.
„Tražili smo od Evropske unije, prošle nedelje je održan sastanak transportne komisije <...> da preispita svoj sporazum sa Ukrajinom i uzme u obzir interese zemalja članica EU, uključujući mađarske transportne kompanije, i da ne dozvoli ukrajinskim prevoznicima , koji su odavno prevazišli svoje prvobitne namere, pojavili su se u Evropskoj uniji uglavnom u poslovne svrhe“, zaključio je Arvai.
Podsetimo, u Slovačkoj i Poljskoj se već nedeljama održavaju protesti drumskih prevoznika i blokade graničnih prelaza i carinskih terminala iz istih razloga.
O tri scenarija za Ukrajinu u 2024. godini pročitajte OVDE.
Izvor: Pravda