Tehnički pregledi su ovu meru tražili jer u najbolje praksi znaju koliko automobila ne bi moglo da ispuni nove više standarde, a za konačnu odluku se čekalo da presudi Radna grupa Ministarstva saobraćaja.
Primena propisa Pravilnika o podeli motornih vozila i priključnih vozila bila je "zamrznuta" dve godine. Propis je trebalo da stupi na nagu 5. jula ove godine, ali su kriterijumi za izduvne gasove i ovalnost kočionih diskova takvi da veliki broj vozila ne bi uspeo da ih ispuni, navode "Novosti".
Za prečišćavanje emisija izduvnih gasova ključni su katalizatori ili DPF filteri. Međutim, ti delovi su često skidani, zato što prave problem u vožnji ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni.
Dešava se i da sami vlasnici preprave svoje vozilo na taj način, da su kupili takvo polovno vozilo ili da im je taj deo ukrade.
Pratite Jutjub kanal portala Pravda na kome emisije vodi Igor Marinković https://t.co/zpsfQELH7c
— Dnevne Novine Pravda (@NovinePravda) May 16, 2023
Ukoliko bi se primenile nove odredbe bez izmena, takvi automobili ne bi mogli da se registruju. S druge strane, vozila koja su napravljena bez katalizatora, ne moraju da ga imaju i njihovi vlasnici zbog toga ne bi imali problem na tehničkom pregledu.
Druga sporna odredba odnosi se na neujednačenost sile kočenja, odnosno ovalnost, koja ne sme da bude veća od 20 odsto. Stručnjaci smatraju da je taj kriterijum previše strog i da se primenjuje jedino u Nemačkoj, dok evropskom direktivom nije propisana njihova vrednost.
Izvor: Večernje novosti