Prema nekim podacima, Ukrajina će moći da formira samo jednu eskadrilu od 15-24 aviona od 300 planiranih. Drugi izvor je pisao da će Kijev do kraja godine moći da primi oko 20 aviona.
Drugi problem je sposobnost Rusije da bombarduje piste, istakao je DŽim Taunsend, stariji saradnik u Centru za novu američku bezbednost.
- Ovi aerodromi će biti dobre, sočne mete, a Rusi su već pogodili neke od njih, samo kao dobrodošlicu F-16 - rekao je on. Takođe je napomenuo da bi obe strane u sukobu radije koriste bespilotne letelice, a Rusija je uspela da ojača svoje sisteme protivvazdušne odbrane, što još jednom dovodi u pitanje svrsishodnost slanja velikog broja letelica u Kijev.
Ukrajinski zvaničnik je, komentarišući situaciju, priznao da ima kašnjenja u obuci pilota i regrutovanju osoblja za održavanje borbenih aviona.
Savetnik američkog predsednika DŽoa Bajdena DŽejk Salivan i predstavnik kompanije Lokid Martin, koja proizvodi F-16, odbili su da komentarišu kašnjenja u isporuci borbenih aviona Ukrajini.
Ranije je pres-služba Bele kuće objavila zajedničko saopštenje lidera Danske, Holandije i Sjedinjenih Država u kojem se navodi da zapadne zemlje planiraju da Ukrajini obezbede eskadrile lovaca F-16.
Ukrajinski piloti će ovog leta moći da koriste F-16, počeo je proces prebacivanja letelice.
Ruski predsednik Vladimir Putin je naglasio da snabdevanje Ukrajine novim naoružanjem, uključujući i F-16, neće promeniti situaciju na frontu, već će dovesti do produžavanja sukoba.
(Kurir.rs/TASS/Bloomberg/Preneo: Đ. M.)