Уз привреду чији се раст успорава и истовремену жељу да увећа свој утицај у свету, Кина прибегава новом приступу како би досегнула што даље: возовима велике брзине.
Од релативно лаганог старта пре 12 година, азијски гигант је у међувремену изградио 16.000 километара железничке пруге велике брзине унутар својих граница, што је дуже него остатак укупне такве мреже у осталим државама света. Амерички "Ен-Би-Си њуз" пише да је толико пруге дуго колико и раздаљина од Њујоркас до Хаваја и назад и да Кина покушава да зацементира своју позицију глобалног лидера у овом сектору. Ефекти овог настојања већ се осећају у САД. Кинеска "ЦРРЦ корпорација", која је по приходима највећи светски произвођач возова, уговорила је прошлог месеца посао изградње железничке пруге високе брзине између Лос Анђелеса и Лас Вегаса. Ове недеље је Си Ђинпинг, председник Кине, стигао у Велику Британију у четвородневну посету у тренутку када Британци покушавају да његову државу приволе да учествује на тендеру за изградњу пројекта "Велика брзина 2", вредног милијарде евра, којим ће бити повезан Лондон са севернијим градовима. Кина, чији је привредни раст успорио на најнижи ниво за последњих шест година, јасно жели да искористи економске предности изградње железничких пруга високе брзине у иностранству. Али, последње размене порука између Лондона и Пекинга показују вредност "меке силе" у добијању градње оваквих пројеката на међународној сцени. Приликом прошломесечног отварања тендера у Кини за уговор вредан око 18 милијарди евра, Џорџ Озборн, британски министар финансија, казао је да две државе улазе у "златно доба сарадње". А током прве посете шефа кинеске државе Уједињеном краљевству за последњих десет година, председника Сија и његову супругу у Бакингемску палату позвала је краљица Елизабета Друга и за њих приредила банкет. - Си је примљен уз много помпе и церемонија, уз комплетан третман. Приређен му је краљевски дочек, што је веома важно Сију и његовој влади - сматра Михал Мејдан, сарадник угледног лондонског тинк тенка "Четам хаус". Према "Чајна тајмсу", листу који се штампа на Тајвану, кинеска железничка индустрија води преговоре о улагању у инфраструктуру 30 држава света, са инвестицијама у пројекте пруга велике брзине које би требало да досегну 414 милијарди евра.