Најновије

Да ли сте решили овај квиз на Фејсбуку? Ако јесте, требало би да се забринете

Апликација „најчешће коришћене речи” привукла је 17 милиона корисника „Фејсбука”, којима се учинило као занимљиво да сазнају и са пријатељима поделе „облак” својих омиљених речи.
Илустрација (Фото: pixabay.com)

Илустрација (Фото: pixabay.com)

То је 17 милиона људи који су пристали да сваки приватни детаљ који су објавили на мрежи поделе са компанијом о којој не знају ништа, упозорио је лондонски „Индепендент”, који је пре само недељу дана исту апликацију представио као занимљив начин да се сумира година, јер су друштвени медији многима заменили фото-албуме и дневнике. Пажњу на проблем први је скренуо један технолошки блогер, да би се упозорење касније проширило посредством водећих медија. Да би им избацио „облак” са најчешће коришћеним речима на „Фејсбуку”, јужнокорејски „Вонвон” тражио је дозволу да види све што је корисник икада објавио или „лајковао” и податке о коришћеном компјутеру, укључујући ај-пи адресу и браузер, што се даље може злоупотребити за крађу додатних личних података, упозорили су стручњаци за онлајн безбедност. После првог објављеног упозорења, компанија је саопштила да не чува податке које прикупља, тако да нема шта да продаје. Такође су обећали да ће свести на најмању меру листу одобрења која траже, што су у међувремену и урадили. Сада траже само јавно доступне податке, списак пријатеља и податке са временске линије. Пре тога су преузимали и податке о пријатељима особе која ради квиз, што значи да можда имају податке и о људима који никада нису играли ове игре. У условима коришћења, које већина корисника не чита, већ само кликне плочицу „прихватам”, писало је да компанија задржава право да чува све податке на серверима било где у свету и да може да их прода било коме, не обавештавајући кориснике. Директор „Вонвона” изјавио је за Би-Би-Си да се подаци користе само да би резултати били што бољи и да их не продају никоме, упркос ономе што пише у условима коришћења. Квизови на „Фејсбуку” привлаче велики број корисника јер им нуде да у неколико кликова сазнају ко је њихова сродна душа, која земља најбоље одсликава њихову личност или ко је њихов „двојник” из класичних филмова. Јужнокорејска фирма свакако није једина која производи ове апликације. Све друге траже од учесника приступ подацима са „Фејсбука” и без такве дозволе најчешће неће да раде. Стручњацима је сумњиво да сви они скупљају толико података само да би резултати квизова били бољи, поготово када у условима коришћења до детаља наводе како могу да их користе. Многи сваљују кривицу на „Фејсбук”, уз образложење да не чини довољно да скрене пажњу корисника на разне ризике. Многи нису свесни да једном инсталирана апликација ради у позадини све док је корисник не деактивира у подешавањима приватности. То потенцијално значи да оне скупљају податке и много након што су корисници заборавили да су играли неки квиз. Представници „Фејсбука” објаснили су за Би-Би-Си да строго регулишу које податке апликације могу да узимају о кориснима и да бришу све које крше правила, али нису хтели да кажу колико су апликација уклонили.
Прочитајте још:Овај човек зна колико лажете на друштвеним мрежама: Заблуде које у нама буде завист и комплексе (ВИДЕО)ПРАТИ СВАКИ ВАШ КОРАК: Ево како да искључите тајну мапу на вашем телефону (ВИДЕО)Ево како да спасите смартфон када вам упадне у воду
Извор: Политика

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА