Тим допунама прописа Србија заокружује надзор промета нафте и деривата према захтевима ЕУ.
Инспектори су до сада контролисали порекло нафте и деривата од увоза, складишта, баржи, прераду у рафинеријама, пумпе. Сада имају и додатан посао да контролишу резервоаре свих привредника који се баве транспортом, као и тракторе и механизацију пољопривредних газдинства. Тако инспектори сада могу да контролишу крајњег корисника.
"Они у резервоарима својих камиона морају имати маркиран дериват, све остало је супротно од прописа", рекао је за РТС Славиша Петковић из Републичке тржишне инспекције.
Објашњава да инспекција сада има могућност да, у сарадњи са саобраћајном полицијом организује контролу у којој ће моћи да на улици зауставе возило и изврше контролу.
- То можемо и самостално, код привредних субјеката можемо контролисати присутност маркера. Уколико је она нижа од дозвољене то је кажњиво - рекао је Петковић.
Он је рекао да су измене у контроли порекла и квалитета обухватиле све мањкавости које су уоцене током контроле 2016. године.
Предвиђене казне су, за правна лица до два милиона динара, а за предузетнике и пољопривредна газдинства 500.000 динара, додао је он.
Како каже, већ има пријава и сада се креће у појачану контролу. Осим контроле резервоара, новина има и у лабораторијској инспекцији.
- Сада је рок четири дана од момента када се узме узорак до добијања анализе, што ће омогућити да брже реагујемо - додао је Петковић.
Истиче да се на одредјеном броју пумпи често мењају власници, што указује на нерегуларне радње. Сада це власници, у року од 15 дана, бити у обавези да доставе све податке о продајним објектима, као и о томе које се гориво продаје.
- Све је у циљу да возимо, користимо квалитетан дериват и да постоји лојална конкуренција - казао је Петковић.
У протекле три године, колико се гориво маркира, рачуна се да је око 30 одсто дизела, који је сада у промету, из сиве зоне ушло у регуларне токове.
Извор: Танјуг
Извор: Танјуг