Најновије

ОТВАРАЋЕ НАМ РЕЗЕРВОАРЕ: Инспектори ће моћи да контролишу и крајње кориснике горива

Још две уредбе о контроли порекла и квалитета деривата нафте и биогорива ступиле су данас на снагу, а које предвиђају да инспектори могу да контролишу и гориво у резервоарима возила. Према новим прописима, инспектори могу контролисати и гориво у резервоарима возила, тачније камиона, аутобуса и пољопривредних машина. Циљ је да се гориву зна порекло, да возачи добију квалитетно гориво, а истовремено држава сузбије црно нафтно тржиште.

Бензинска пумпа (Фото: Pixabay)

Тим допунама прописа Србија заокружује надзор промета нафте и деривата према захтевима ЕУ.
Инспектори су до сада контролисали порекло нафте и деривата од увоза, складишта, баржи, прераду у рафинеријама, пумпе. Сада имају и додатан посао – да контролишу резервоаре свих привредника који се баве транспортом, као и тракторе и механизацију пољопривредних газдинства. Тако инспектори сада могу да контролишу крајњег корисника.
"Они у резервоарима својих камиона морају имати маркиран дериват, све остало је супротно од прописа", рекао је за РТС Славиша Петковић из Републичке тржишне инспекције.
Објашњава да инспекција сада има могућност да, у сарадњи са саобраћајном полицијом организује контролу у којој ће моћи да на улици зауставе возило и изврше контролу.
- То можемо и самостално, код привредних субјеката можемо контролисати присутност маркера. Уколико је она нижа од дозвољене то је кажњиво - рекао је Петковић.
Он је рекао да су измене у контроли порекла и квалитета обухватиле све мањкавости које су уоцене током контроле 2016. године.
Предвиђене казне су, за правна лица до два милиона динара, а за предузетнике и пољопривредна газдинства 500.000 динара, додао је он.
Како каже, већ има пријава и сада се креће у појачану контролу. Осим контроле резервоара, новина има и у лабораторијској инспекцији.
- Сада је рок четири дана од момента када се узме узорак до добијања анализе, што ће омогућити да брже реагујемо - додао је Петковић.
Истиче да се на одредјеном броју пумпи често мењају власници, што указује на нерегуларне радње. Сада це власници, у року од 15 дана, бити у обавези да доставе све податке о продајним објектима, као и о томе које се гориво продаје.
- Све је у циљу да возимо, користимо квалитетан дериват и да постоји лојална конкуренција - казао је Петковић.
У протекле три године, колико се гориво маркира, рачуна се да је око 30 одсто дизела, који је сада у промету, из сиве зоне ушло у регуларне токове.

Извор: Танјуг

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Небојша Јеврић: Молер

На зиду Парохијског дома, увек пуног, дао је да се нацрта Ајфелова кула са минаретом и хоџ...

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА