Влада Србије формирала је радну групу за нормализацију ваздушног саобраћаја на Балкану, која треба да нађе начин за поновно успостављање цивилне авио-линије Београд-Приштина, пише "Блиц".
Ко хоће да лети у Приштину? (Фото: Јутјуб)
Другим речима, Београд ствара предуслове да се у дијалогу са покрајинским властима, након 18 година, обнови комерцијални авио-саобраћај. Дијалог мора да се води и око отварања ваздушног простора за цивилни саобраћај изнад Косова и Метохије, који је за Београд засад затворен, па ће ово радно тело Владе морати да се бави и тим питањем. Треће питање које ће бити у надлежности ове радне групе везано је за поновно постављање радара на Копаонику за војне и цивилне потребе, који је 1999. године уклоњен. Ове али и друге проблеме који се везују за нормализацију ваздушног саобраћаја са српске стране решаваће радна група од 15 представника свих релевантних српских институција, на чијем челу је министар одбране Зоран Ђорђевић. Извор листа каже да је ријеч о врло значајним питањима који ће се са Приштином водити под надзором Брисела. - Успостављање ваздушног саобраћаја са Приштином јесте део бриселског споразума, али морамо да водимо рачуна да не упаднемо у замку Приштине да нам кроз ово не подметне и питање везано за контролу доњег дела ваздушног простора, које са цивилним саобраћајем нема везе. Реч је о простору испод 8.000 метара, који је повезан са суверенитетом и територијалним интегритетом земље и о томе уопште не би требало да разговарамо, јер је за цивилни саобраћај важно отварање ваздушног простора изнад 8.700 метра. Треба да се зна да Београд није само због бриселских обавеза заинтересован за ову ваздушну линију, већ за тако нешто постоје и озбиљни комерцијални разлози - објашњава извор. Он додаје да је овај лет врло важан и за српску авио-компанију "Ер Србију". - Због велике албанске дијаспоре, приштински аеродром интересантан је и као могућност за финансијску добит јер са њега годишње полети 1,3 милиона путника. То је добро тржиште за њих, али и за СМАТСА, која би 2018. године могла да конкурише за надзор ваздушних услуга на КиМ, које од 2013. обавља мађарска компанија - каже извор листа. Душан Јањић, аналитичар и добар познавалац приштинско-београдских односа, каже да је ово добра вест. - Прича с обнављањем авио-саобраћаја на релацији Београд - Приштина је део Бриселског споразума, али то је и важно комерцијално питање како за државу тако и за "Ер Србију", а посебно њеног партнера "Етихад". Реч је о озбиљној дестинацији гдје великом броју путника може да се омогући директан лет за све значајније европске и светске метрополе у којима је смештена албанска дијаспора. Врло је важно и питање контроле неба и добро је што ће се и тај сегмент разматрати, јер о њему бригу воде Мађари - каже Јањић. Извор: Блиц
Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.Донације можете уплатити путем следећих линкова:
ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.