Као извори за ове тврдње наведени су неименовани бивши запослени компаније, као и наводни поједини путници, чије су поруке са друштвених мрежа цитиране у тексту као “крунски докази” за тврдње изнете у тексту, саопштила је Ер Србија.
Ер Србија се не трансформише у лоу кост компанију. Ер Србија слеће и наставиће да слеће на главне светске аеродроме као што су ЈФК у Њујорку, Хитроу у Лондону, Шарл де Гол у Паризу и друге. Лоу кост компаније углавном слећу на мање аеродроме, удаљене од великих градова у којима су таксе за коришћење аеродромских услуга много ниже. Ер Србија има врхунски Премиум салон на Аеродрому „Никола Тесла“ у Београду, најбољи на Балкану, док лоу кост тако нешто по правилу немају. Ер Србија има сопствени програм за честе путнике (freqyent flyer program) Air Serbia Etihad Guest Program са преко 110.000 чланова до сада, који гостима пружа читав спектар могућности за економичније путовање и боље укупно искуство путовања.
Лоу кост компаније немају овакву врсту програма. На крају, лоу кост компаније лете „од тачке А до тачке Б“ (поинт-то-поинт), док код Ер Србије можете да купите карте за путовања до 42 дестинације преко чворишта у Београду, као и до стотина других дестинација, које су доступне посредством Ер Србија код-шер партнера. Дакле, Ер Србија не може никако да се трансформише у лоу кост компанију.
Оно што је тачно јесте да се у Ер Србији дешава низ промена чији је циљ да се постигне економичније пословање, веће уштеде и повећање профитабилности у једној веома конкурентној индустрији са много изазова. То није нешто што се дешава само у Ер Србији, већ се са тим суочавају све светске авио-компаније. Правила игре се мењају, успешнији ће бити они који се најбоље прилагоде новим правилима. Мере рационализације допринеће бољој организацији рада, уз оптимално коришћење људских ресурса и уштеде у пословању. Наведене мере неће ни на који начин утицати на редовно обављање пословних активности, нити ће утицати на квалитет услуге која се пружа гостима.
Ер Србија из године у годину бележи стабилан раст, иако послује на веома изазовном тржишту – са снажном конкуренцијом, изразито сезоналним карактером пословања (највише посла је током летњих месеци, док је број гостију мањи током зимског периода), сталним флуктуацијама на тржишту горива и слично. Ипак, и поред свега наведеног, српска национална авио-компанија расте и развија се. Ове недеље, Ер Србија је објавила своје најновије оперативне резултате који показују раст у свим кључним показатељима. Ер Србија је превезла 1,12 милиона путника током првих шест месеци 2017. што представља повећање од 3 одсто у односу на исти период прошле године (1,08 милиона). Капацитет мреже за превоз путника Ер Србије, који се исказује производом броја расположивих седишта и укупно пређених километара (АСК), порастао је 16 одсто у односу на прошлу годину, на 1,93 милијарде (у поређењу са 1,67 милијарди). Ер Србија достигла је просечну искоришћеност капацитета за превоз путника од 70,5 одсто у првој половини 2017. године показујући повећање од 3 процентна поена у односу на 2016. са посебно високим нивоом попуњености седишта у другом кварталу од 73,3 одсто. Карго превоз авио-компаније забележио је значајан двоцифрени раст од 54,6 одсто, са 2.988 тона поште и терета превезених у првој половини 2017. у поређењу са 1.932 из претходне године. Прочитајте ОВДЕ наводе зашто би Ер Србија требало да постане лоу кост коммпанија. Извор: Блиц