„Авион ће радити из различитих војних постројења у зони одговорности америчке Европске команде“, каже се у изјави ЕУЦОМ-а.
„Стратешке размештања бомбардера у Европи пружају упознавање чланова посаде и показују посвећеност САД савезницима и партнерима“, додаје се у саопштењу.
ЕУЦОМ није одредио број летелица укључених у радну групу Б-2, нити је изнео детаље о областима у којима ће бомбардери вршити своје операције. Међутим, "зона одговорности" ЕУЦОМ-а укључује Европу, Турску, Белорусију, Украјину, републике Кавказа и Русију све до Тихог океана.
Кажу да авиони који су укључени у 509. крилно бомбардера и 13. крило, обично се налазе у ваздухопловној бази Вхитеман у Мисурију. ЕУЦОМ није прецизирао колико ће трајати размештање. Казали су да су бомбардери примили гориво у ваздуху од КЦ-10 Екстендерса на путу преко Атлантика.
Ваздушна блука Лејс Филд једна је од десет ваздухопловних база којима САД имају приступ у Европи и које су се широко користиле током хладног рата, Јомкипурског рата из 1973., Заливског рата 1990-1991 и за подршку америчким операцијама у Ираку и Авганистан. Размештај је друга таква врста од августа 2019., када су Б-2 из 509. крила стигли у РАФ Фаирфорд у Енглеској на савезничку обуку у Европи.
Нортруп Груман Б-2 Спирит је бомбардер са више улога који може да носи и конвенционалну и нуклеарну муницију. Развијен током хладног рата и уведен средином 1990-их, карактеристике авиона укључују невидљиве карактеристике које отежавају откривање употребом конвенционалних инфрацрвених, акустичних и електромагнетних радарских система. Међутим, руски одбрамбени сектор развио је нову класу “бистатичних” радарских система за које се верује да су способни да открију чак и најскривеније америчке војне авионе.
О руским системима Красукха сазнајте ОВДЕ!
Извор: Правда