Најновије

ДР ИВАН ПAJОВИЋ: Русија формира тајну фолоту за беспоштедну борбу са Западом

У  ишчекивању ступања на снагу апсолутног нафтног ембарга на руску нафту, Русија активно ствара флоту танкера у сенци за снабдевање нафтом пријатељских земаља како би изиграла и заобишла санкције Запада. Паралелно са нарастањем танкерске флоте, активно расте и обим испорука руске нафте морским путем. Обим извоза нафте из Русије у септембру 2022. године био је већи него у фебруару 2022. године.

Пише: др Иван Пајовић

Западни експерти бележе рекордно повећање испоруке нафте из Русије Турској, Кини, као и неидентификованим купцима (посредницима). Агенција Блумберг извештава да руске власти стварају флоту танкера у сенци са непознатим власницима. Стварање руске танкерске флоте у сенци потврдио је и главни извршни директор највећег светског логистичког оператера данске компаније Maers Tankers Кристијан Ингерслев, који је скренуо пажњу на значајно повећање трговине танкерима на тржишту.

Значајан део танкера, који раније нису били потребни великим транспортним компанијама, сада се активно продају по надуваним ценама у лукама Дубаија, Хонг Конга, Сингапура и Кипра. Стручњаци процењује да је Русији потребно око 250 танкера да би одржала тренутни извоз нафте од 4 милиона барела дневно. Русија сада има на располагању 240 танкера, од којих су неки раније превозили иранску и венецуеланску нафту.

Уочен је и пораст случајева претовара нафте са једног брода у сенци на други због чињенице да значајан део супертанкера не може да уплови у руске луке на Балтичком мору. За утовар нафте из руских нафтних лука активно се користе нови танкери типа Афрамакс, који раде као шатлови и утоварују нафту на транзитним терминалима у супертанкере. За обављање операција претовара нафте, руске компаније и њима лојални трговци нафтом користе сигурне луке у сенци која не потпадају под јурисдикцију западних земаља. Значајан обим претовара нафте обавља се у близини Азора у аутономној области Португала. Поуздани извори говоре да руске нафтне компаније преузимају и ризике осигурања и трошкове чартера.

Највећи превозник руске нафте, компанија Совкомфлот, која је потпала под санкције Запада, решила је проблем осигурања преко западних осигуравајућих компанија привлачењем руских осигуравача. Америчка компанија Exxon Mobil одбила је сарадњу са Совкомфлотом, покушавајући да омете сарадњу руске компаније са Јапаном. Упркос томе, руски снабдевач је успео да задовољи све испоруке јапанским потрошачима руске нафте, што јасно говори да су упорне западне опструкције практично неефикасне, упркос томе што је Јапан неупитни савезник Запада.

Економски рат Запада против Русије је у пуном јеку, али још није досегао свој врхунац. Русија очигледно не седи скрштених руку док се овај сукоб све више заоштрава, већ чини све да спремно дочека ново време и нове смицалице које стижу од стране њених непријатеља.

Остале текстове Ивана Пајовића читајте ОВДЕ.

Извор: Правда
 

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА