Београђани не желе да се навикну да живе у граду који је место са најзагађенијим ваздухом на планети. Највећи проблеми наше престонице су управо загађење, урбанистички хаос и саобраћајне гужве. Све ово за Правду каже кандидат за градоначелника Београда Војислав Михаиловић. Београђани га познају као ратног градоначлника из 1999. године који је делио судбину народа на кога падају бомбе. Заједно са народом стајао је на мостовима, како би утицао да НАТО не руши цивилне циљеве. Стизао је међу првима на лице места када су погођени објекти РТС, Генерал штаб....
ПРАВДА:Кандидат сте српске коалиције НАДА. за градоначелника Београда на претстојећим изборима, који је Ваш програм?
МИХАИЛОВИЋ: Питање које морамо решити пре свих политичких питања је питање живота односо ваздуха који дишемо у Београду. Неколико пута наша престоница је проглашавана за најзагађенији град на планети. Ваздух је толико загађен да се просечни животни век у Београду скратио. Ми смо у оквиру нашег политичког програма предвидели да целокупан јавни саобраћај у најкраћем веменском периоду пребацимо са фосилних горива на еколошки прихватљива. Трамваји, тролејбуси, аутобуси на електрични погон, дао бог и метро су прихватљива решења, али аутобуси на дизел морају постати прошлост. Таксистима ће мо дати озбиљне субвенције, да се сва њихова возила замене за најновија еколошка возила. Додао бих још да сматрам да јавни превоз треба да буде и бесплатан за све студенте, средњошколце, основце, и пензионере. Саобраћај није и једини загађивач ваздуха у Београду, на ТЕНТ, се морају поставити модерни филтери, а прича о земљи обогаћеној сумпором уместо угља не сме више никада да се понови, у тој нити у било којој другој термоелектрани у Србији. Све топлане морају престати са праксом да нас греју на мазут. Обзиром да цену грејања формирају на основу цене гаса, дужни су и да нас греју на гас.
ПРАВДА: У више наврата сте критиковали саобраћајне гужеве у Главном граду? На инстаграму смо видели да се возите трамвајем? Какво решење нам нудите?
МИХАИЛОВИЋ: Гужве у Београду су несносне. Доживели смо да се аутомобилом брже стиже од Београда до Крагујевца него из Земуна до Раковице. У претходном питању сте тражили предлог решења за еколошко загађење, питање загађења и питање саобраћаја су уско повезана. Када аутомобил сатима стоји у гужви саобраћајног шпица, он дупло више загађује. Зато треба не само увести више еколошких возила већ треба и смањити гужве. За то је потребан ефикаснији јавни превоз, а томе може допринети и саобраћајна култура, да свако возило буде боље искоришћено. Уместо да два аутомобила превозе два човека, грађани се могу договрити да путују заједно, на посао и назад тако да аутомобил буде у целости попуњен. Сваки пут када је то могуће треба корисити јавни превоз уместо приватног возила. Слику на инстаграму за коју ме питате је направио члан наше странке, који ме срео у трамвају број девет када сам се запутио на Нови Београд. Тада нисам ни знао да ће је он ставити на друштвене мреже. Трамвај је једно од превозних средстава на које Београд може да буде поносан. Он углавном не учествује у гужви јер кроз цео Нови Београд, и већи део остатка града трамвај има одвојену трасу кретања у одонсу на оно куда се крећу моторна возила. Све власти су до сада причале о изградњи метроа, нажалост завршило се само на причи, заправо би премештање транспорта путника испод земље у значајној мери смањило гужве у престоници. Београђани користите трамвај и Беовоз када год можете, а дао бог имаћемо и метро. Гужве се неће смањити чак ни када будемо имали метро и када променимо културу транспорта, ако будемо константно зидали високе зграде на сваком кораку. Мора се засутавит урбанистички хаос, којим управља урбанистичка мафија. Сваки нови стан значи и два нова аутомбила на улицама, градња се мора пажљивије и обзирније планирати.
ПРАВДА: Споменули сте високе зграде, у центру града. Кажете да сваки стан доноси још два аутомобила, у духу тог излагања реците нам који је Ваш однос према Београду на води?
МИХАИЛОВИЋ: Београд на води...
Пре тог пројекта ту је деценијама било ругло са гомилом илегалних објката. То је свакако требало решити, Београд је требало да сиђе на реку, али је можда требало градити мало мање облакодера са стотинама станова. Када сви станови буду усељени, и када у саобраћајном шпицу сви седну у своја возла, гужве у граду ће бити још веће. Осим тога тим високим зградама људима који живе у непосредној близини зграђен је поглед на реку. Са стране Новог Београда, људима је заграђен поглед ка Храму Светог Саве, о тим детаљима су урбанисти и политичари требали да поведу рачуна када су почели са таквим пројектом. У сваком случају треба испитати и токове новца који је трошен за градњу Београда на води...
ПРАВДА: Који је Ваш однос преме споменуку Стефану Немањи?
МИХАИЛОВИЋ: Споменик Стефану Немњи је за саваку похвалу, Савски трг је постао репрезнтативно здање. Стефан Немања је зачетник српске државности, и угледне Српске краљевске и царске династије. Мислим да је дошло време и да у Београду подигнемо и спомменик Ђенерал Драгољубу Михаиловићу.
ПРАВДА: Присуствовали сте подизању споменика Вашем деди у Бијељини Реците нам нешто више о том догађају?
МИХАИЛОВИЋ: У Бијељини сам имао част да откријем споменик моме деди, легендарном Ђенералу Драгољубу Дражи Михаиловићу. Он је заиста јунак који је први подигао барјак слободе у поробљеној Европи 1941. године. Може се рећи да и данас, осам деценија након што су га комунисти стрељали, да му се не зна ни место где почива, он иако мртав наставља да се бори за свој народ. Јер данас његов споменик спаја Србију и Републику Српску, и пркоси вештачкој граници коју су нам наметнули на Дрини. Тако идеја да се од једног народа направе два, доживљава пораз услед чињенице да исте културно-историјске вредности прихватамо са обе стране Дрине.
ПРАВДА: Београђани Вас памте и као ратног градоначелника из 1999. године. Да ли је било тешко водити град док на њега падају бомбе?
МИХАИЛОВИЋ: Ја град нисам водио на партијски начин, већ у интересу свих грађана. То је на крају било јасно и Милошевићевим људима који су у почетку сматрали да би било најбоље склонити све који нису на њиховој линији. Морам да кажем да је током бомбардовања влада велика солидарност међу грађанима престонице. Ватрогасци, војска, муп градска управа све је савршено функционисало.
ПРАВДА: Ко ће бити следећи градоначелник Београда?
МИХАИЛОВИЋ: Позивам Београђане да ме подрже на следећим изборима за граоначелника, а ако ми укажу поверење град ће водити тим младих људи коалиције НАДА заједно са градоначелником Војисалавом Михаиловићем. Успоставићемо владавину стручних, уместо корумпираних, прекинућемо владавину урбанистичке мафије, и технократа са купљеним дипломама.
Извор: Правда