Najnovije

(INTERVJU) MIHAJLOVIĆ: Beograd ne sme više nikada biti najzagađeniji grad na svetu

U ekskluzivnom intervju za Pravdu, kandidat za gradonačelnika srpske koalicija NADA, unuk Đenerala Dragoljuba Draže Mihailovića, kaže da će se obračunati sa urbanističkom mafijom, i da će prekinuti vladavinu tehnokrata sa kupljenim diplomama, a taksistima će dati subvencije za kupovinu ekoloških vozila...

Vojislav Mihailović (Foto: NADA)

Beograđani ne žele da se naviknu da žive u gradu koji je mesto sa najzagađenijim vazduhom na planeti.  Najveći  problemi naše prestonice su upravo zagađenje, urbanistički haos i saobraćajne gužve.  Sve ovo za Pravdu kaže kandidat za gradonačelnika Beograda Vojislav Mihailović. Beograđani ga poznaju kao ratnog gradonačlnika iz 1999. godine koji je delio sudbinu naroda na koga padaju bombe. Zajedno sa narodom stajao je na mostovima, kako bi uticao da NATO ne ruši civilne ciljeve. Stizao je među prvima na lice mesta kada su pogođeni objekti RTS,  General štab....

PRAVDA:Kandidat ste srpske koalicije NADA. za gradonačelnika Beograda na pretstojećim izborima, koji je Vaš program? 

MIHAILOVIĆ: Pitanje koje moramo rešiti pre svih političkih pitanja je pitanje života odnoso vazduha koji dišemo u Beogradu. Nekoliko puta naša prestonica je proglašavana za najzagađeniji grad na planeti.  Vazduh je toliko zagađen da se prosečni životni vek u Beogradu skratio. Mi smo u okviru našeg političkog programa predvideli da celokupan javni saobraćaj u najkraćem vemenskom periodu prebacimo sa fosilnih goriva na ekološki prihvatljiva. Tramvaji, trolejbusi, autobusi na električni pogon, dao bog i metro su prihvatljiva rešenja, ali autobusi na dizel moraju postati prošlost. Taksistima će mo dati ozbiljne subvencije, da se sva njihova vozila zamene za najnovija ekološka vozila. Dodao bih još da smatram da javni prevoz treba da bude i besplatan za sve studente, srednjoškolce, osnovce, i penzionere.  Saobraćaj nije i jedini zagađivač vazduha u Beogradu, na TENT, se moraju postaviti moderni filteri, a priča o zemlji obogaćenoj sumporom umesto uglja ne sme više nikada da se ponovi, u toj niti u bilo kojoj drugoj termoelektrani u Srbiji.  Sve toplane moraju prestati sa praksom da nas greju na mazut. Obzirom da cenu grejanja  formiraju na osnovu cene gasa, dužni su i da nas greju na gas. 

PRAVDA: U više navrata ste kritikovali saobraćajne guževe u Glavnom gradu? Na instagramu smo videli da se vozite tramvajem? Kakvo rešenje nam nudite?  

MIHAILOVIĆ: Gužve u Beogradu su nesnosne. Doživeli smo da se automobilom brže stiže od  Beograda do Kragujevca nego iz Zemuna do  Rakovice. U prethodnom pitanju ste tražili predlog rešenja za ekološko zagađenje, pitanje zagađenja i pitanje saobraćaja su usko povezana. Kada automobil satima stoji u gužvi saobraćajnog špica, on duplo više zagađuje. Zato treba ne samo uvesti više ekoloških vozila već treba i smanjiti gužve. Za to je potreban efikasniji javni prevoz, a tome može doprineti i saobraćajna kultura, da svako vozilo bude bolje iskorišćeno. Umesto da dva automobila prevoze dva čoveka, građani se mogu dogovriti da putuju zajedno, na posao i nazad tako da automobil bude u celosti popunjen. Svaki put kada je to moguće treba korisiti javni prevoz umesto privatnog vozila. Sliku na instagramu za koju me pitate je napravio član naše stranke, koji me sreo u tramvaju broj devet kada sam se zaputio na Novi Beograd. Tada nisam ni znao da će je on staviti na društvene mreže. Tramvaj je jedno od prevoznih sredstava na koje Beograd može da bude ponosan. On uglavnom ne učestvuje u gužvi jer kroz ceo Novi Beograd, i veći deo ostatka grada tramvaj ima odvojenu trasu kretanja u odonsu na ono kuda se kreću motorna vozila. Sve vlasti su do sada pričale o izgradnji metroa, nažalost završilo se samo na priči, zapravo bi premeštanje transporta putnika ispod zemlje u značajnoj meri smanjilo gužve u prestonici.  Beograđani koristite tramvaj i Beovoz kada god možete, a dao bog imaćemo i metro. Gužve se neće smanjiti čak ni kada budemo imali metro i kada promenimo kulturu transporta, ako budemo konstantno zidali visoke zgrade na svakom koraku. Mora se zasutavit  urbanistički haos, kojim upravlja urbanistička mafija. Svaki novi stan znači i dva nova autombila na ulicama, gradnja se mora pažljivije i obzirnije planirati.

PRAVDA: Spomenuli ste visoke zgrade, u centru grada. Kažete da svaki stan donosi još dva automobila, u duhu tog izlaganja recite nam  koji je Vaš odnos prema Beogradu na vodi?

MIHAILOVIĆ: Beograd na vodi... 
Pre tog projekta tu je decenijama bilo ruglo sa gomilom ilegalnih objkata. To je svakako trebalo rešiti, Beograd je trebalo da siđe na reku, ali je možda trebalo graditi malo manje oblakodera sa stotinama stanova. Kada svi stanovi budu useljeni, i kada u saobraćajnom špicu svi sednu u svoja vozla, gužve u gradu će biti još veće. Osim toga tim visokim zgradama ljudima koji žive u neposrednoj blizini zgrađen je pogled na reku. Sa strane Novog Beograda, ljudima je zagrađen pogled ka Hramu Svetog Save, o tim detaljima su urbanisti i političari trebali da povedu računa kada su počeli sa takvim projektom. U svakom slučaju treba ispitati i tokove novca koji je trošen za gradnju Beograda na vodi...

PRAVDA: Koji je Vaš odnos preme spomenuku Stefanu Nemanji? 

MIHAILOVIĆ: Spomenik Stefanu Nemnji je za savaku pohvalu, Savski trg je postao reprezntativno zdanje. Stefan Nemanja je začetnik srpske državnosti, i ugledne Srpske kraljevske i carske dinastije. Mislim da je došlo vreme i da u Beogradu podignemo i spommenik Đeneral Dragoljubu Mihailoviću.

PRAVDA: Prisustvovali ste podizanju spomenika Vašem dedi u Bijeljini Recite nam nešto više o tom događaju?

MIHAILOVIĆ: U Bijeljini sam imao čast da otkrijem spomenik mome dedi, legendarnom Đeneralu Dragoljubu Draži Mihailoviću. On je zaista junak koji je prvi podigao barjak slobode u porobljenoj Evropi 1941. godine. Može se reći da i danas, osam decenija nakon što su ga komunisti streljali, da mu se ne zna ni mesto gde počiva, on iako mrtav nastavlja da se bori za svoj narod. Jer danas njegov spomenik spaja Srbiju i Republiku Srpsku, i prkosi veštačkoj granici koju su nam nametnuli na Drini. Tako ideja da se od jednog naroda naprave dva, doživljava poraz usled činjenice da iste kulturno-istorijske vrednosti prihvatamo sa obe strane Drine.    

PRAVDA: Beograđani Vas pamte i kao ratnog gradonačelnika iz 1999. godine. Da li je bilo teško voditi grad dok na njega padaju bombe?

MIHAILOVIĆ: Ja grad nisam vodio na partijski način, već u interesu svih građana. To je na kraju bilo jasno i Miloševićevim ljudima koji su u početku smatrali da bi bilo najbolje skloniti sve koji nisu na njihovoj liniji. Moram da kažem da je tokom bombardovanja vlada velika solidarnost među građanima prestonice. Vatrogasci, vojska, mup gradska uprava sve je savršeno funkcionisalo.

PRAVDA: Ko će biti sledeći gradonačelnik Beograda?

MIHAILOVIĆ: Pozivam Beograđane da me podrže na sledećim izborima za graonačelnika, a ako mi ukažu poverenje grad će voditi tim mladih ljudi koalicije NADA zajedno sa gradonačelnikom Vojisalavom Mihailovićem. Uspostavićemo vladavinu stručnih, umesto korumpiranih, prekinućemo vladavinu urbanističke mafije, i tehnokrata sa kupljenim diplomama.

Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA