Српска Чаробна књига наставља да нас уверава да је ако не најбољи, онда један од најбољих домаћих издавача стрипа, графичких романа и књига.
У свом 458. издању библиотеке "Оловка, туш и перо" и 105. издању едиције "Стари континент", имамо част да смо прочитали и да вас упознајемо са специфичним уметничким делом кратког и ефектног назива "Бомба".
Заиста је тешко у неколико реченица поделити утиске након читања једног оваквог дела.
"Бомба" није само стрип, није класични историјски роман, нити хроника једног од горих периода у људској историји, она је све то, али и нешто више.
Ова књига, графички историјски роман, се простире чак на преко 470 страна великог формата у одличном тврдокориченом издању. Роман је организован по поглављима, укупно 6, са прологом и прилогом.
Књига започиње прологом којим нам се у првом лицу представља главни "актер" - елемент уранијум лично, који чека погодан историјски моменат и непогодне људе да га зарад уских политичких и националних циљева и без сагледавања катастрофалних опасности по читав људски род и планету, непромишљено ослободе и то као оружје за масовно уништење.
Наравно, ко ће други да буде "ослободилац" и утемељивач најопаснијих оружја и оруђа до најученијих и најпаметнијих умова тог времена, а у овом случају ради се о највећим научницима 30-их година прошлог века.
Кроз поглавља се упознајемо са преосталим носиоца ове сјајне приче, прогнаним физичарима Леом Силардом јеврејског порекла и Енриком Фермијем италијанског нобеловца. Обоје су жртва ауторитарних и тоталитарних режима својих држава који спас налазе у, наравно, Сједињеним Државама. Велики зналци раде на истом питању - потенцијалу ланчаних реакција атомског језгра и схватају опасност до које би довео напредак на овом пољу у смислу стварања бомби које би биле невиђених разорних дејстава у дотадашњој историји људских сукоба.
Опасност је утолико већа што и нацистички режим познаје несагледиве могућности новог оружја и предност које би му оно донело у долазеће светском сукобу.
Одличном нарацијом нас аутори кроз сјајно окарактерисане ликове воде кроз трку за нуклеарним наоружањем највећих светских сила тог и овог времена.
Касно велики научници сазнају да то што помажу влади САД да победи у описаној трци, у ствари не значи да ће најмоћније оружје да буде коришћено само као претња употребом, већ и да ће да буде употребљено, не само једном, и то над недужним цивилним становништвом земље која је пред капитулацијом и поразом у највећем досадашњем ратном планетарном сукобу…
Опис следа догађаја нам издавач даје на свом сајту, помињући историјске личности, лидере земаља и научнике који раде на тајним пројектима, али и описом тајних војних акција и шпијунских операција које су напоредо спровођене са трком за бомбом. Све то је део овог графичког романа.
Главни носиоци радње су историјске личности, како је и наведено, али потребно је споменути и најупечатљивијег јунака који је једини плод имагинације сјајног сценарија. Наиме, ради се о становнику разорене Хирошиме, оцу породице и "обичном" човеку који се игром случаја нашао само стотинак метара од атомског удара, од кога је остала само сенка, али сенка која пада на људску савест и сенка која говори да у рату нема много памети као ни милости.
Земља која је на савезничкој, "позитивној" страни се не либи да користи најгоре оружје којим директно уништава животе стотине хиљада цивила и потпуно разара градове Хирошиму и Нагасаки. Иронично, људи који директно испуштају бомбе ликују и сматрају једни друге херојима, иако чине недело са скоро свим елементима геноцида.
Како је то у поменутом опису издавача речено, ова сјајно дело је свакако најопсежније на тему о којој говори, настало је 2020. године поводом 75. годишњице атомског антицивилизацијског напада на Хирошиму. Графички роман је продат у више од 120.000 примерака, а добитник је чак 13 међународних стрип награда.
Дело можемо сврстати у француско - белгијску школу стрип уметности, самим тим је издат у едицији "Стари континент".
Сценариста који нас оставља без текста је Дидије Свајзен илити Аликант коме је помагао Лоран - Фредерик Боле.
Маестрални графички део романа је ауторско дело Дениса Родијеа који се афирмисао и као цртач америчке суперхеројштине.
О ауторима је дат опис на крају књиге, а свакако је обавезна препорука да се прочита и поговор који садржи невероватну причу о историји настанка ове специфичне уметничке творевине.
Могло би још много тога да се напише о "Бомби", али да закључке оставимо читаоцима, дајући сваку препоруку да се упознају са овом екстраординарном књигом.
Извор:Правда