Технички прегледи су ову меру тражили јер у најбоље пракси знају колико аутомобила не би могло да испуни нове више стандарде, а за коначну одлуку се чекало да пресуди Радна група Министарства саобраћаја.
Примена прописа Правилника о подели моторних возила и прикључних возила била је "замрзнута" две године. Пропис је требало да ступи на нагу 5. јула ове године, али су критеријуми за издувне гасове и овалност кочионих дискова такви да велики број возила не би успео да их испуни, наводе "Новости".
За пречишћавање емисија издувних гасова кључни су катализатори или ДПФ филтери. Међутим, ти делови су често скидани, зато што праве проблем у вожњи ако се запуше или су дотрајали и оштећени.
Дешава се и да сами власници преправе своје возило на тај начин, да су купили такво половно возило или да им је тај део украде.
Пратите Јутјуб канал портала Правда на коме емисије води Игор Маринковић https://t.co/zpsfQELH7c
— Дневне Новине Правда (@NovinePravda) May 16, 2023
Уколико би се примениле нове одредбе без измена, такви аутомобили не би могли да се региструју. С друге стране, возила која су направљена без катализатора, не морају да га имају и њихови власници због тога не би имали проблем на техничком прегледу.
Друга спорна одредба односи се на неуједначеност силе кочења, односно овалност, која не сме да буде већа од 20 одсто. Стручњаци сматрају да је тај критеријум превише строг и да се примењује једино у Немачкој, док европском директивом није прописана њихова вредност.
Извор: Вечерње новости