Процењује се да је руској војсци до сада испоручено 112 јединица овог возила, а да ће током 2023. године бити испоручено укупно 153. Овим потезима ће се дефинитивно ставити тачка на спекулације о повлачењу свих Т-80 из активне службе, због како поједини извори наводе "високе цене одржавања".
По својим димензијама Т-80БВМ се не разликује претерано од својих претходника, па тако његова дужина са топом износи 9,65 м, дужина трупа 7,01 м, ширина 3,4 м, висина 2,22 м, а тежина 46 тона. Распоред је сличан као и код већине тенкова совјетске/руске производње, па се возач налази у предњем делу трупа, нишанџија и командир у куполи, тј. средишњем делу, а мотор је смештен у задњем делу возила.
Борбени радијус овог тенка са унутрашњим резервоаром је 500 км уколико се креће путевима, а поседује могућност кретања по нагибу до 60 степени и бочном нагибу до 40 степени. Способан је за савладавање вертикалних препрека висине до једногметра, ровова ширине до 2,85 м, и водених препрека дубине 1,2 м без припреме, 1,8 м са припремом, односно пет метара са специјалним пакетом опреме.
"Летећи тенк" са смањеном потрошњом горива
Као и сви остали модели тенкова из породице Т-80, не рачунајући украјинску варијанту са ознаком "УД", Т-80БВМ покреће гасна турбина, али појачана верзија ГТД-1250 ТФ са 1.250 коњских снага, па је однос снаге и тежине 27,2 кс/т. У основи то је хеликоптерска погонска јединица, модификована за употребу на тенковима, а главне предности су компактност, велика излазна снага и могућност покретања при темепратурама од -40 степени, због чега се могу користи и у северним деловима Русије.
ЕКСПЛОЗИЈА НАТО КОЛОНЕ БЛИЗУ ДОЊЕЦКА: Руси их дословно сравнили…
Извор: Рт.рс