Потписивање споразума о набавци 12 вишенаменских борбених авиона "рафал" између Србије и Француске изазвало је низ реакција у домаћој и страној јавности и медијима.
Поред низа коментара различитих стручњака о карактеристикама ових авиона, њиховој потенцијалној употреби, цени и другим ставкама везаних за уговор, у западним медијима је најјаче одјекнула информација да у документу постоји клаузула о трансферу српских авиона МиГ-29 Француској и њиховој каснијој испоруци Украјини.
Ову сумануту информацију, која се најпре појавила на појединим Телеграм каналима су многи западни медији дочекали са одушевљењем и пренели је упркос томе што се ради о потпуно измишљеној тврдњи, чију веродостојност је лако проверити.
У међувремену се "упецао" и лист "Нешенел интерест", који је у тексту "Украјинско ратно ваздухопловство добија флоту ловаца Ф-16 и МиГ-29 за борбу против Русије" ("Ukraine's Air Force Is Getting a 'Fleet' of F-16s and MiG-29 Fighters to Battle Russia"), навео да "украјинско ваздухопловство живи најбоље дане након што је добило авионе Ф-16".
Амерички лист додаје да упркос губитку једног америчког авиона, Кијев очекује додатне испоруке Ф-16, као и да постоји "велика вероватноћа да ће добити десетине борбених авиона друге врсте и то од земље од које се то није очекивало".
"Од Србије до Украјине преко Француске"
"Кијев ће вероватно добити до 36 борбених авиона МиГ-29 у наредним месецима", пише "Нешенел интерест" и додаје да је Србија са Француском потписала уговор о набавци 12 авиона "рафал" у верзији Ф3Р, као и да се у уговору наводи да ће ова "балканска држава" испоручити 36 руских МиГ-29 Француској до краја године.
"Велика је вероватноћа да ће Француска онда те авионе испоручити Украјини", наставља амерички лист да понавља непроверену и нетачну информацију. На крају додаје се да ће се Ратно ваздухопловство Украјине суочити са неочекиваним проблемом - имаће више авиона него пилота.
Да је аутору текста бар мало стало до тачног информисања, најпре би проверио са колико авиона МиГ-29 Србија заправо располаже, односно да наша војска у оперативној употреби има 14, а не 36 летелица ове врсте.
Камо среће да их имамо толико, а и кад бибисмо их имали сигурно их не бисмо донирали за три пута мањи број авиона, поготово не како би они после завршили у рукама Кијева. Да до никакве предаје српских "мигова" неће доћи, потврдили су и председник Србије Александар Вучић, министар одбране Братислав Гашић, као и потпредседник Владе Србије Александар Вулин.
Стога, украјинска команда може "мирно да спава" јер им неће бити потребан додатни број пилота, пошто се Београд неће одрећи својих 14 (36?) "мигова".
Истовремено, управљање преосталим фантомским "миговима" из Србије могу препустити исто толико фантомским пилотима као што је "Дух Кијева" - митски летач украјинске војске који је, према легенди, за једну ноћ, 24. фебруара 2022. године, оборио чак шест руских авиона изнад украјинске престонице.
Није само број авиона споран, већ и део око тога коју верзију "рафала" Србија набавља. Као што је већ познато, Војска Србија ће добити најсавременију верзију Ф4, а не Ф3Р како је наведено.
Вреди подсетити и да је од 14 "мигова", Војска Србије четири наследила од Војске Југославије, шест је Руска Федерација донирала Србији 2017, док је преостала четири донирала Белорусија 2021. године, док је НАТО током агресије 1999. године уништио укупно 11 летелица ове врсте.
ПАКЛЕНИ ПЛАН УКРАЈИНСКИХ СЛУЖБИ: У Курској области се спремао бруталан план
Извор: Рт.рс