Pročitajte još: Karleuša udarila na patrijarha: Motkom isterati đavola iz grešnog Irineja!"Ne kažemo da treba spuštati standarde ali treba razmisliti da li je nastavnicima dovoljno jasno na čemu treba da rade do kraja četvrtog razreda", rekla je Đelić, smatrajući da treba preispitati i sadržaje udžbenika, ali i zahteve koji se postavljaju pred učenicima. Ona je podsetila da je poslednje nacionalno istraživanje o postignućima učenika bilo je 2004. godine. Istraživanje urađeno proletos, slično nacionalnom, ima za cilj da otkrije da li učenici ostvaruju očekivane rezultate u odnosu na zadate standarde. U četvrtom razredu testirano je znanje iz srpskog, matematike i prirode i društva, a u osmom srpski i matematika. U matematici četvrtaci najčešće greše kod redosleda računskih pojmova, ne razlikuju pojmove prava, poluprava, duž, poznavanje pravila "veći za", "manji za", ne razlikuju formule za oblik i površinu pravougaonika, rekla je Đelić. Na sva tri testa, deset odsto najslabijih učenika rešava prosečno 25 odsto zadataka, a 90 odsto najuspešnijih daju oko 85 procenata postignuća, pokazalo je istraživanje. Takođe, pokazalo se da postoje razlike u obrazovanju đaka na selu i u gradskim sredinama, a da su devojčice imaju značjano viša postugnuća (61 odsto) od dečaka (54 procenta) na testu iz srpskog jezika. Standardi su postavljeni tako da se očekuje da više od 80 odsto dece reši pitanja za osnovnog nivoa, 50 odsto sa srednjeg a oko 25 procenata đaka treba da bude uspešno na naprednom nivou. Analiza je pokazala i da nastavnici koji su pregledali testove uopšte nisu poštovali uputstvo za ocenjivanje, pa su sastavljači pitanja prinuđeni da prave testove zatvorenog tipa (na zaokruživanje), što može da zavara kad su u pitanju postignuća đaka, rečeno je na sednici saveta. Izvor: Tanjug
Išćenko: Za preostale Ukrajince je najbolje da Ukrajina što pre prestane da postoji kao država
Ukrajini će najlakše biti 2025. godine. Ranije je malo toga zavisilo od nje, a sada ni njena...