Најновије

ПРОПАСТ: Нишки аеродром четири месеца у рукама државе - инвестиција нема, летови се гасе! Шта лежи иза тога?

Четири месеца након што су градске власти Ниша, игноришући протесте грађана, одлучиле да уступе Аеродром "Константин Велики" републичкој власти, од најављених инвестиција Републике Србије у нишку ваздушну луку за сада нема ништа, неке линије су изгубљене, неке раније најављене добијене, аеродромски ресторан више не ради, а иницијатори протеста најављују да ће, кад-тад, аеродром бити враћен Нишу.

Нишки аеродром (Фото: Јутјуб)

Пре него што је добила аеродром на управљање 22. јуна 2018. године од градских власти, Влада Србије је обећала, након преузимања нишког аеродрома, да ће до краја године у њега уложити 180 милиона динара. Не само да од те инвестиције није било ништа током последњих месеци, већ се нишки аеродром не помиње ни у буџету за 2019. годину.

На то да "Константина Великог" нема у буџету, у Скупштини Србије скренуо је пажњу посланик из Ниша Милан Лапћевић који је за скупштинском говорницом приметио да је уместо свих обећања, држава угасила две линије линије које су добро радиле.

"Целу годину или прву половину године сте потрошили на притисак на нишке власти да се отме граду Нишу аеродром, у који је последњих 30 година улагао своја средства из градског буџета. Онда сте притисли да се отме предузеће граду и да се пренесе у власништво Републике, са образложењем да ћете уложити средства да се модернизује. Ниједног јединог динара нисте предвидели у буџету за модернизацију нишког аеродрома, иако сте обећавали, а то је и обавеза, кад сте већ преузели аеродром", рекао је Лапчевић, а пренеле су Јужне вести.

Уместо одговора, присутни министар финансија Синиша Мали изнео је причу о отвореним фабрикама, не помињући нишки аеродром. Мали је уопштено одговорио да Влада инсистира на равномерном регионалном развоју и причао о истоку Србије, Бору и руднику.

Нешто касније, Радио Слободна Европа пренео је тврдње портпаролке нишког аеродрома Иванке Станисављевић да је према њеним сазнањима аеродром планиран у Буџету, али да се конкретни подаци и висина улагања не знају.

Из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре РСЕ-у је упућено објашњење да је улагање у нишки аеродром предвиђено и уређено одредбом према којој ће се субвенције јавним нефинансијским предузећима и организацијама, њихов распоред и коришћење, вршити по посебним актима које ће усвојити Влада Србије, те да је за ту сврху предвиђен износ од 93 милиона динара. За аеродром у Нишу, казали су РСЕ у Министарству, ће бити издвојено скоро 80 милиона динара.

Међутим, бивши директор Регионалне развојне агенције "Југ" Бојан Аврамовић, који је оставку поднео након што је аеродром Ниш прешао под контролу републичке власти, остаје при томе да у Буџету за 2019. нема места за аеродром и да ће новац намењен за улагања отићи новооснованом предузећу "Аеродроми Србије", чији је аеродром "Константин Велики" само један од сегмената.

Укидање линија

Прва битна промена након промене "подржављења" нишке ваздушне луке, јесте то да од Нове године Нишлије неће моћи да из свог града лете за шведски град Малме, пошто је компанија Wизз аир најавила да од 7. јануара, након три и по године, укида редовну линију која је спајала два града.

Компанија је кратко објавила да, у складу са уобичајеном праксом у ваздухопловној индустрији, стално прати учинак своји авио-линија, те да ће благовремено обавештавати путнике о свим новостима у вези са могућим новим линијама.

Иницијатива "Не дамо нишки аеродром" ову информацију пропратила је коментаром да је управо линија ка шведском граду имала највећи број путника и летова, те да није јасно који је разлог за њено укидање.

"Шта се заиста догодило, који је прави узрок за гашење? Је ли ово план развоја? То је одговор који очекујемо. Бројни локални функционери из Ниша су тврдили да неће бити угашена ниједна линија након што Република преузме власништво", изјавио је тада Младен Јовановић из Иницијативе.

И компанија Рyанаир од априла укида лет за Дизелдорф. Прво је одлучено да ће због, како су рекли, штрајкова својих запослених, већих трошкова због отказаних летова и поскупљења нафте, током зимске сезоне на линији Ниш-Дизелдорф летети само једном недељно, четвртком, а такав ред летења требало је да важи до 31. марта. Међутим, Рyанаир је касније саопштио да ће од априла ипак трајно укинути ту линију, без детаљнијих објашњења.

Иста компанија је почетком од 15. новембра увела нову линију са нишког аеродрома - до главног града Аустрије. Авиони до Беча лете уторком, четвртком и суботом.

Са друге стране, у Иницијативи "Не дамо нишки аеродром" тврде да је увођење те линије раније предвиђено, пре скоро годину дана, и да нема везе са променом власника аеродрома.

"Аеродром ће бити враћен Нишлијама"

Милош Бошковић, иницијатор протеста против уступања нишког аеродрома Републици, каже да су грађани Ниша разочарани, да никаква комуникација не постоји са градским одборницима који су формално донели одлуку о уступању аеродрома и који од њега данас "беже", али да верује да ће нишки аеродром бити враћен грађанима Ниша:

Ђокица Јовановић из Удружења слободних станара Ниша и један од организатора протеста због предаје аеродрома, каже да је очигледно да никакво обећање власти није испуњено. Он је подсетио на изјаву надлежне министарке Зоране Михајловић да не постоји никаква уговорна обавеза Републике Србије према нишком аеродрому.

"Ја не знам како се могу давати обећања ако нема уговора који то треба да легализује", рекао је Јовановић. "Друго, неких линија више нема, најављују се неке нове линије, али оно што је у Нишу опште место је потпуно незадовољство грађана тиме какав однос републичке власти имају према Нишу уопште, а посебно према нишком аеродрому, уз све већи страх да ће судбина аеродрома бити лоша, јер је процурила информација из ко зна којих извора да је концесионим уговорм са француском компанијом обећано да ће се организовано смањити промет са аеродрома који су у радиусу 200-250 километара од Београда".

Јовановић подсећа да одлука формално јесте донета на локалном нивоу и да потпуна одговорност лежи на градским одборницима.

"Коначно, као и свуда у Србији, те локалне власти су инсталиране од партијске централе и оне нису одговорне грађанима Ниша, него су одговорне партијској централи, тако да нас не изненађује њихово гласање против интереса Града и против интереса Нишлија. Они су најнепосредније одговорни за овај дебакл", рекао је Јовановић.

Прочитајте ОВДЕ како је могуће да за Вучићеве клевете на Пинку буде тужен Данас?

Извор: Глас Америке

Бонус видео

Молимо Вас да донацијом подржите рад
портала "Правда" као и ТВ продукцију.

Донације можете уплатити путем следећих линкова:

Бонус видео

А пре годину дана…

ПАЖЊА:
Системом за коментарисање управља компанија Disqas. Ставови изнесени у коментарима нису ставови портала Правда.

Колумне

Најновије вести - Ратни извештаји

VREMENSKA prognoza

Најновије вести - ПРАВДА