Брже боље је заменик градоначелника кривицу свалио на пројектанте, који, каже, „нису размишљали да постоји и неко други осим аутомобила“, а да притом није поменуо улогу надзорног органа, који и данас јавности остаје непознат, осим што се у документацији води као „јавно предузеће“. Одговорност на страну, Весић је био изричит да овај додатни посао Град неће коштати ни динара, већ ће се радити о трошку инвеститора, коме је дао рок да коловоз изравња за највише 40 дана.
У низу дискутабилних изјава, последња је била Весићево уверавање јавности да током тих радова неће бити обустављања саобраћаја, јер ће извођач „коцке преслагати ноћу“. Саобраћаја, међутим, од јуче на Тргу републике ипак нема, а како су најавиле градске службе, затворен је прилаз из Француске улице док су измењене и скраћене трасе свих линија градског превоза које туда саобраћају. До када ће измене бити на снази, Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима, није обзнанио.
Још једно прекршено обећање градске власти, у чије име најчешће иступа заменик градоначелника, изгледа више никога не изненађује, јер су саговорници сагласни да је то већ устаљена пракса, те да то неће бити „ни прва ни последња лаж“ актуелне власти, у готово свакодневним обраћањима њених представника.
Професор Грађевинског факултета Драгослав Шумарац, и потпредседник Демократске странке, каже да се до сада ниједно обећање београдске и републичке власти СНС, а тиче се грађења и реконструкција, није обистинило.
– После закашњења Трг републике је отворен, а коловозна конструкција није издржала ни 10 дана. Рекли су да реконструкција већ реконструисаног трга неће затворити саобраћај, а испоставило се супротно. Само лаици воде велике инвестиционе пројекте на начин да за грешке оптужују извођаче и инжењере, наводи Шумарац.
Он додаје да је један од разлога укидања Инжењерске коморе Србије, чији је Шумарац један од бивших председника, и тај да „нико не би могао да штити струку и инжењере“.
– Управо сам видео испуцале армирано бетонске плоче у Улици краљице Марије услед испирања постељице при пуцању цеви. Овде сигурно инжењери нису криви већ инвеститор, а то је Град Београд. Улица је требало да буде завршена 1. септембра, а сада видим да и то што је до сада урађено мора да се поправља, додаје Шумарац и закључује да „ова власт сваки пројекат изводи по неколико пута“ и да „ту њихову нестручност плаћамо ми, грађани и то вишеструко“.
Некадашњи одборник у Скупштини Београда Балша Божовић сумња у стручност актуелне градске власти и каже да су „и камен успели да покваре“.
– Весић нам је уместо златног доба понудио камено доба и врло предано ради на томе. Испада да су успели и камен да покваре. Након свечано отвореног трга сада поново троше новац на преправку онога сто су поправљали. Најбоље је да ништа нису дирали, закључује Божовић.
Да је боље да СНС власт не поправља и гради ништа у Београду, честа је сатирична опаска која може да се чује у јавности последњих месеци, посебно од грађана Београда на друштвеним мрежама, као и извесна доза страха на сваку нову вест о плановима градских отаца о новим реконструкцијама, рестаурацијама и уређењима знаменитих квартова, тргова или споменика културе. Међутим, да је „враг однео шалу“ и да нам се „исто хвата“ шта год као грађани преузели, потврђује и наш познати карикатуриста Марко Сомборац.
– Не знам шта је горе, кад га критикујемо (Весића), он мења, збрда здола, даје контрадикторне изјаве, али ако не критикујемо остане лоше урађено, опет уз контрадикторне изјаве. Кад бисмо само могли да нађемо неку средину, ево – нећемо га критиковати али само да ништа не ради и биће одличан, прокоментарисао је још једно прекршено обећање Сомборац.
Алимпић: За две, најмање три године, нормализација саобраћаја
Зоран Алимпић, који је осим посла градског одборника, својевремено обављао и в.д. функцију градоначелника Београда, ни најмање није изненађен чињеницом да је „Весић опет слагао“, па на питање одговара у саркастичном духу. „Шта, зар је саобраћај ипак укинут? Није ваљда да је Весић слагао? Можда је Весић и имао такву намеру, али градоначелникова је последња, као што је општепознато. Весић је ипак само заменик. Шалу на страну, сигуран сам да ће за две, најмање три године, саобраћај бити нормализован, ироничан је Алимпић.
Ево који паклени план Трамп кује склапајући договор с Индијом! Више о томе читајте ОВДЕ.
Извор: Данас