Lider SNS Aleksandar Vučić je održao govor pred nekoliko desetina ekrana sa kojih su ga pratili njegovi sledbenici, budući da su masovna javna okupljanja zabranjena i da miting u klasičnom smislu, zbog mera protiv pandemije, nije moguće organizovati.
Takav početak kampanje na društvenim mrežama je izazvao brojne reakcije pa je prizor upoređivan sa scenama iz filma Matriks ali i lutkarskim šouom Mapetovci. Ipak, jedan od efekata početka kampanje je postignut, svi pričaju o tome. Opozicija očekivano nema reči hvale.
Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović ukazuje da je video-miting Aleksandra Vučića imao za isključivi cilj da impresionira mlađe birače i da predstavi njegovu opciju kao modernu i progresivnu.
Upravo zato što u SNS-u nema ništa progresivno, ljudima je to delovalo neprirodno i bizarno. Jedini groteskniji čin političkog marketinga je Vladimir Orlić u letećem automobilu. Jedini antidot za ovo ludilo je bojkot – kaže Jovanović. Dok članica predsedništva SSP Ana Stevanović u šali poručuje da misli da su umetnici performansa na aparatima videvši ono.
– Spektakl distopije – opisuje ona.
Pavle Grbović, član Predsedništva PSG, kaže da je Vučić u pokušaju da prati svetske trendove u stvari ekranizovao Orvelovu 1984.
– Ova nadrealna slika je prikaz idealne države po Vučićevom scenariju u kojoj svi bespogovorno slušamo njegove beskrajne i ne baš smislene monologe, a na njegove argumente nema nikoga ko bi mogao da odgovori. To nije slika Srbije kakvu želimo – poručuje on.
Predsedavajući Saveza za Srbiju Janko Veselinović kaže da mu je teško da komentariše jer misli da nije kompetentan.
– Bilo bi najbolje da se obratite nekom psihijatru. Koliko ja znam, kao laik, to je neizlečiva, hronična, zloćudna i patološka narcisoidnost. Svako ko ima potrebu da sedi pred 200 ili 300 ekrana sa kojim mu aplaudiraju nije normalan. Problem je što je on predsednik države i što upravlja vojskom, policijom i našim životima. Usput, mnogi ljudi u Srbiji nemaju para da plate struju, nemaju televizor. Oteo je novac od građana i uložio u ekrane. Opet, bolje pitajte lekare.
S druge strane, izvršni direktor Cesida Bojan Klačar podseća da SNS i Vučić vole pozornicu, tribine, puno ljudi i energiju skupova.
– Budući da toga neće biti zbog epidemije, ovakvi događaji su im neka vrsta zamene. Ako gledamo zanatski, Vučić je prvi reagovao i iskoristio digitalne inovacije. U tome treba videti ključnu prednost ovog događaja. Opozicija kritikuje estetiku i poruke, ali skup njima nije bio ni namenjen. Za opoziciju je plodotvorniji put da razmisle o odgovoru, o korišćenju digitalne komunikacije za svoje ciljeve tim pre što njima to više treba jer nemaju prostora u mejnstrim medijima, zaključuje Klačar.
Kako je bivši guverner ogolio vlast, saznajte OVDE!
Izvor: danas.rs