Ова тренинг организација јединствена је у свету јер под истим кровом обједињује сертификоване курсеве обуке за АТ-802, двоседе АТ-802, веома искусне инструкторе и предаваче, као и једини светски АТ-802 FTD Level II симулатор летења.
– Већ смо имали две групе јорданских војних пилота који су прошли кроз нашу организацију за обуку током октобра, а следе нам још три групе до краја године. Главни фокус је на томе да пилоти постану свесни ограничења АТ-802 и да се припреме за одговарајуће извршавање ванредних процедура, нарочито приликом слетања и полетања, као и током рада на великој надморској висини изнад отворених мора. Такође, посебна пажња се посвећује летовима ноћу, у лошим временским условима и у условима инструменталног летења (ИФР) користећи, између осталог, пејзаже познате јорданским пилотима. – рекао је менаџер продаје Ate Hugo Arceo.
Према његовим речима, програм обуке траје 6 дана за сваку групу – један дан посвећен је приручнику за летење и теорији о хитним процедурама, следећи за упознавање пилота са авионским системима, а преостала четири драгоценом тренингу на симулатору.
– Током 4 дневне сесије, сваки пилот ефективно скупи 8 сати налета у нашем јединственом симулатору, односно 2 сата по свакој сесији. Осим тога, сваки пилот добија још 16 сати теоретског знања. – појаснио је Арцео.
Он објашњава да обука РЈАФ пилота представља нову страницу у историји организације за обуку, која никада пре није имала пилоте борбено-конфигурисаних АТ-802 упркос вишегодишњем значајном искуству у обуци хрватског Ратног зракопловства, као и кипарских, македонских и црногорских пилота АТ-802 за извршавање ваздушних ватрогасних мисија за које је АТ-802 такође способан и првобитно намењен:
– Наш АТ-802 тренинг портфолио чине пилоти из целог света, укључујући Италију, Израел, Јужну Африку, САД, Канаду, па чак и Аустралију. –
Осим пилота, још две групе техничког особља РЈАФ-а се, такође, очекују да посете Шпанију и прођу АТ-802 тренинг курс са АТЕ-овом, техничком организацијом за обуку особља Патерна ЕС.147.016. Обука ће се фокусирати на: планирано и ванредно одржавање АТ-802 авиона и његовог турбоелисног мотора Prat & Whitney PT6, елисе Hartzell горивног и електричног система, фиксног стајног трапа и кочница, као и инсталиране авионике.
РЈАФ тренутно има процењену снагу од око 15.000 припадника, укључујући и 3.400 у ваздушној одбрани. Међу осталим ваздухопловним средствима РЈАФ, такође користи 10 борбених турбоелисних АТ-802. Шест њих који носе ознаку АТ-802и је добијено 2013. године као донација из Уједињених Арапских Емирата (УАЕ), док су преостала четири нови АТ-802У авиони набављени директно из САД. Флота је организована у оквиру 25. ескадриле која се налази у ваздушној бази Кинг Абдулах ИИ, лоцираној 25 км источно од престонице Амана.
Авиони које је донирао УАЕ, тренутно пролазе кроз процес дораде у циљу модернизације њиховог система контроле наоружања, а 6 авиона Блок 1 АТ-820и доводе на ниво Блок 1Б који омогућава монтажу носача за теже терете као и повећање носивости подвесних тачака.
Једном када буде модернизован, јордански АТ-802и ће задржати постојећи Блок 1 оружани пакет, који чине ракете ваздух-земља Локид Мартин АГМ-114 Хеллфире и ласерске вођене бомбе ГБУ-58 Paveway II засноване на Мк 81 бомбама опште намене, тешким 113.4 килограма. Међутим, палета оружја би се додатно проширила са ласерски вођеним ракетама Рокетсан Цирит од 70 мм и ласерским вођеним бомбама ГБУ-12 Paveway II базираним на бомбама опште намене Мк 82, чија је тежина 226.8 килограма. Платформе би такође добиле нове Wescam МX-15 електро-оптичке/инфрацрвене сензоре.
Модернизација јорданских авиона АТ-802и почела је крајем прошле године када је први авион превезен у САД октобра 2017. године и након неопходних модификација враћен у Јордан децембра 2017. Следећа два авиона су раније ове године унапредили амерички техничари у Јордану, а последња три тренутно дорађују сами Јорданци и планирано је да се они заврше до краја године.
Прочитајте ОВДЕ зашто америчка пловећа тврђава не може да одговори на напад.
Извор: tangosix. rs